چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر:دیدار آزادگان منطقه کاشان  با نماینده ولی فقیه

حوزه / نماینده ولی فقیه درکاشان، انس با قرآن را مهمترین عامل تحمل سختی های دوران اسارت آزادگان عنوان کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت با خدا و امام زمان(عج) معامله کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، شامگاه سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، در حسینیه علی اکبر(س) کاشان با اشاره به مقاومت آزادگان در زندانهای رژیم بعثی، اظهار داشت: تحمل سالها اسارت در زندان های رژیم بعثی عراق آن هم زیر بدترین شکنجه ها بسیار سخت و طاقت فرسا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، اُنس با قرآن را مهمترین عامل تحمل سختی های دوران اسارت آزادگان سرافراز کشورمان عنوان کرد و افزود: امام سجاد(ع) فرمود اگر تمام کره زمین خالی از سکنه بشود ولی در معیت قرآن باشیم هیچ موقع وحشت نمی کنیم .

وی، ذکر یونسیه و تسبیح حضرت زهرا (س) را از دیگر عوامل تحمل سختی های دوران اسارت آزادگان عنوان کرد و یاد آورشد: همانطور که پیامبر اکرم (ص) در برابر تحمل سختی ها به حضرت زهرا (س) ذکر یونسیه را توصیه می فرمود، آزادگان عزیزمان نیز در دوران اسارت در برابر شکنجه و دوری از خانواده با تاسی از حضرت زهرا(س) با این ذکر قدرت پیدا می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، الگو برداری از تحمل مصایب امام حسین (ع) در واقعه عاشورا را از دیگر عوامل تحمل دوران اسارت آزادگان عنوان کرد و افزود: در سخت‌ترین شرایط وقتی حضرت علی اصغر(ع) کودک شش ماهه در دست امام حسین(ع) با تیر حرمله ملعون پرپرشد، امام(ع)فرمود خدایا تحمل این مصیبت به دلیل اینکه تو داری می بینی برایم آسان است .

امام جمعه کاشان با بیان اینکه آزادگان در دوران اسارت با خدا و امام زمان(عج) معامله کردند، یادآورشد: آزادگان در برابر تحمل سختی های فراوان دوران اسارت با پناه بردن به خداوند متعال و توسل به امام زمان(عج) سختی ها را تحمل کردند.

وی در پایان خطاب به آزادگان گفت: همان طور که دوران اسارت در برابر مشکلات صبر و بردباری از خودتان نشان دادید، در برابر مشکلات و سختی های فعلی نیز مقاوم باشید.

در ابتدای این دیدار آزادگان ضمن بیان خاطرات دوران اسارت و نقش اثرگذار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت آزادگان شدند.

آزادگان در پایان نماز مغرب و عشا را به امامت نماینده ولی فقیه در کاشان اقامه کردند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha