یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون دادگستری استان قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین یزدی با بیان این که بدون تردید سرسلسله همه درمان ها پیشگیری است، در خصوص جایگاه حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف یکی از موضوعات مهمی است که بسیاری از آسیب های اخلاقی را در پی دارد و باید به طور ویژه ای مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی در جلسه ای با دبیر و اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قم، باقدردانی از تلاش های صورت گرفته در ماه های اخیر اظهار داشت: موضوع بی تفاوتی نسبت به جنایات و منکرات و بدی ها در جامعه از موضوعاتی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان فراگیر شده و آسیب هایی را به همراه دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بیان کرد: بسیاری از جوامع امروز گرفتار این بی تفاوتی ها هستند؛ اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما نیز مورد بی توجهی قرار بگیرد رفته رفته همه جامعه گرفتار می شوند و آسیب های کلانی به جامعه وارد می شود.

وی تصریح کرد: رهبری در خصوص این فریضه الهی، منویات با ارزشی دارند و فرمودند تذکر لسانی و نهی فعل و نه فاعل باید مد نظر باشد و این دو برگرفته از آیات و روایات و اصل کلیدی است و وظیفه همه انسان هاست؛ به خصوص پیشگامان این عرصه مهم باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی عنوان کرد: دادگستری علاوه بر اینکه امر به معروف را تکلیف شرعی خود می داند آن را جز وظیفه ذاتی خود قلمداد کرده و در هر لحظه ای نیاز باشد برای واجب دینی وارد عرصه می شود و به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می پردازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در ادامه اظهار داشت : در راستای انعقاد تفاهم نامه با ستاد نیز باید برش استانی تنظیم شود و متعهد باشیم غیر از وظیفه شرعی به عنوان وظیفه ای مهم اجتماعی و انسانی به این عرصه ورود کنیم.

وی گفت:نمایشگاهی در دادگستری در دو عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دیگری فرهنگ سازی برپاست و در این دو عرصه مهم تلاش می کنیم؛ بدون تردید سرسلسله همه درمان ها پیشگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی در خصوص جایگاه حجاب و عفاف نیز افزود: حجاب و عفاف یکی از موضوعات مهمی است که بسیاری از آسیب های اخلاقی را در پی دارد و باید به طور ویژه ای مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: اولویت کار در امر به معروف این است که مختص خدا باشد و به صورت تیمی انجام شود، باید ما نیز به تیم ستاد امر به معروف و نهی از منکر بپیوندیم، هر چند وظیفه فردی ما نیز هست و همه باید قیام به فعل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha