پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاح موزه «تاریخ یهود» در شهر طنجه مراکش

حوزه/ در ادامه خوش رقصی مقامات مراکشی برای صهیونیست ها، روز گذشته موزه «تاریخ یهود»، با حضور جمعی از مسئولان مراکشی و اسرائیلی در شهر تاریخی طنجه مراکش افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته و در ادامه فرآیند عادی سازی روابط با اسرائیل جمعی از مقامات مراکشی و اسرائیلی ضمن حضور در شهر تاریخی طنجه موزه یهودیان این شهر موسوم به «تاریخ یهود» را رسما افتتاح کردند.

موزه تاریخ یهود که مراکشی ها آن را به عنوان «بیت الیهودا» نیز نامگذاری میکنند در ساختمانی به مساحت سیصد متر مربع و در دو طبقه در شهر طنجه مراکش افتتاح شد و همه روزه بازدید از این مکان برای عموم آزاد میباشد.

در این مجموعه اشیاع تاریخی مربوط به پوشش زنان و مردان یهودی در طول تاریخ و نیز بقایای بجای مانده از دوران زندگی یهودیان در آفریقا و بخشی از کشور مراکش قرار داده شده است.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم همچنین وزیر میراث فرهنگی مراکش در مصاحبه با رسانه ها نسبت به بازسازی ساختمان قدیمی کنیسه آسایاگ در شهر طنجه نیز قول مساعد داد.

شهر طنجه مراکش به عنوان نقطه ای که آفریقا را به اروپا وصل میکند همواره در طول تاریخ از جایگاه و موقعیت بسیاری خوبی برخوردار بوده است تا جایی که از ابتدای تاریخ تا کنون حاکمیت ها و سلطنت های بسیاری را به خود دیده از جمله اینکه فاطمیان مصر و مراکش در حدود سالیان متوالی این شهر را به عنوان یکی از پایتخت های مهم حکومت شیعی خود قرار داده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha