پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سفیر گابن در کشور مراکش

حوزه/ سفیر جمهوری گابن در حاشیه جشن شصت و دومین سالگرد استقلال این کشور که در شهر «العیون» مراکش برگزار شد نقش ادیان و همزیستی مسالمت آمیز مذاهب در روند صلح پایدار کشورش را قابل ستایش دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سفیر و نماینده جمهوری گابن در کشور مراکش آقای مینکو مین نسی ابوبکر عصر روز پنجشنبه به مناسبت جشن شصت و دومین سالگرد استقلال این کشور و نیز افتتاح کنسولگری گابن در شهر العیون مراکش در این شهر بزرگ و استراتژیک مراکش حضور یافت.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به مسئله امنیت مرزها بر واژه صلح پایدار نیز تاکید کرد و گفت: جمهوری گابن بخش اعظم امنیت و صلح پایدار موجود را مدیون زندگی و همبستگی صلح آمیز ادیان و مذاهب در کشور می داند و مقامات جمهوری گابن در راستا رشد و تعالی روز افزون آن تمامی تلاش خود را به کار خواهند بست.

شهر العیون به عنوان سومین پایتخت مهم مراکش بعد از کازابلانکا و رباط شناخته میشود که به دلیل موقعیت استراتژیک و واقع شدن در قلب صحرای غربی آفریقا از آن به عنوان پایتخت صحرا نیز یاد می شود. در چند سال اخیر پادشاهی مراکش بخش اعظمی از امکانات، مستشاران نظامی و جنگ افزار های خود را در این منطقه مستقر کرده است.

لازم به ذکر است جمهوری گابن در منطقه غرب آفریقا با جمعیت حدود پنج میلیون نفر واقع شده است. نکته قابل توجه درباره گرایش مذهبی مردم این کشور این است که آنها تا سال 1967 پیرو مسیحیت کاتولیک بودند اما از آن سال و پس از اعلام رسمی گرویدن آلبرت برنارد بونگو دومین رئیس جمهور گابن به اسلام و تغییر نام به «عمر بونگو»، رفته رفته بخش قابل توجی از مردم این کشور به اسلام روی آوردند و در حال حاضر حدود ده درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان غالبا حنفی مسلک تشکیل میدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha