شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1040350
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
استاندار قم

حوزه/ استاندار قم با بیان اینکه اگر به موضوع حکمرانی مردمی توجه شود، شاهد بروز اتفاقات موثر خواهیم بود، گفت: در دولت جدید فرصت خدمت‌رسانی فراهم شده است که باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی شاهچراغی امروز در اولین دوره آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم برنامه‌های جهادی پیش‌بینی شده به سرعت ادامه و ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها سبب رشد خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه آن‎طور که باید در سطح کشور از ظرفیت حوزه علمیه استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: حوزه علمیه سرشار از ظرفیت‌های علمی، ادبی، جهادی و ... است و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده این ظرفیت درحال ارتقاء است.

استاندار قم با اشاره به اینکه منشاء تمام تحولات، عنصرهای انسانی است، مطرح کرد: عنصرهای انسانی می‌توانند یک جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند که از نمونه‌های معاصر آن می‌توان به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه درحال حاضر نیز کانون تحولات، انسان‌های خدوم هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور نیروهای انسانی خیلی خوبی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به روحانیون و دانشجویان اشاره کرد.

شاهچراغی همکاری و هماهنگی لازم میان این نیروهای انسانی را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم به نیروهای جهادی توجه بسیاری می‌شود، چراکه این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

وی با بیان اینکه نیروهای جهادی همیشه حضور موثری داشته‌اند، یادآور شد: علت این حضور مؤثر را می‌توان موضوع کف میدانی بودن نیروهای جهادی دانست .

استاندار قم با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از جلسات و نشست‌ها به صورت کلاسیک برگزار می‌شود، اذعان کرد: این‌گونه جلسات آن‌طور که باید خروجی موثر نخواهند داشت، چراکه باید تجربیات دو طرف بیان و منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای جهادی نباید منتظر ابلاغات بالادستی باشند، ابراز کرد: حکمرانی مردمی به معنای ورود واقعی مردم در موضوعات مختلف است.

نماینده عالی دولت در استان قم با اشاره به اینکه اگر به موضوع حکمرانی مردمی توجه شود، شاهد بروز اتفاقات مؤثر خواهیم بود، اضافه کرد: در استان قم تلاش کردیم به سمت حکمرانی مردمی حرکت کنیم و تاکنون اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه حکمرانی مردمی یک مسیر یک طرفه نیست، اظهار داشت: در دولت جدید فرصت خدمت‌رسانی فراهم شده است که باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha