دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/افتتاح میثاق طلبگی در مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: انسان های بی تقوا بزرگترین گرفتاری های جهان بشری را ایجاد کرده اند لذا باید خودمان را به سلاح تقوا مسلح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر امروز در افتتاحیه دوره میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن دو نکته مهم را به مومنین متذکر می شود، یکی تقوای الهی است؛ کسی که می خواهد طلبه باشد باید اهل تقوا باشد، لذا تقوا یک سپر برای همه ما در برابر گناهان است.

مدیر حوزه علمیه کردستان افزود: باید تلاش کنیم که از مسیر شیطان دور شویم و در مسیر تقوا حرکت کنیم؛ انسان های بی تقوا بزرگترین گرفتاری های جهان بشری را ایجاد کرده اند لذا باید خودمان را به سلاح تقوا مسلح کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولین قدم یک طلبه حرکت کردن در مسیر دین است، تصریح کرد: نکته دومی که قرآن متذکر می شود این است که انسان با صادقین همنشین شود؛ صادقین کسانی هستند که در رفتار و نیت درست هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر افزود: کسانی که در تاریخ همراه با صادقین نماندند، چه مشکلاتی در جامعه بشری ایجاد کردند!؛ کسی که طلبه می شود باید بداند سرباز امام زمان (عج) است و همراه شدن با صادقین همراهی با امام عصر (عج) می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز که وضعیت جوانان جامعه را نگاه می کنید متوجه می شوید که خداوند به شما چه لطفی کرده است که سرباز امام زمان (عج) باشید.

استاد حوزه ادامه داد: وقتی زندگی بخش زیادی از علمای خودمان را مطالعه می کنیم می بینیم برخی از اینها از روستا وارد حوزه های علمیه شده اند و مثل شما بوده اند، البته انسان های با انگیزه و با اراده بوده و تمام تلاششان این بوده است که اهل تقوا باشند و خودشان را در محضر اهل بیت علیهم السلام می دیدند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر گفت: امروز جامعه نیاز به عالم باسواد و متعهد دارد؛ اگر کسی خود را مجهز به این دو بال کرد و عالم و باتقوا شد می تواند اثرگذار باشد.

مدیر حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد:کسی که قدم در راه طلبگی برمی دارد باید به این مسائل توجه کند و با انگیزه به درس و امور خود رسیدگی کند تا به جایی برسد، لذا قدم اول باید با بصیرت برداشته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha