دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان : «شاخصه های انسان سالم در بُعد اخلاق فردی از منظر قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، زهرا امیری، طلبه موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان : «شاخصه های انسان سالم در بُعد اخلاق فردی از منظر قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه» با راهنمایی مهدی حبیب اللهیان و داوری رضا مهدیان فر دفاع کرد.

امیری در دفاع از پایان نامه خود گفت: یکی از مسائل مهمی که در قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه بر آن تأکید شده‌است، بحث از اخلاق فردی، اصول و شاخصه های آن است.

وی ادامه داد: مقصود از اخلاق فردی فضائلی است که در محدوده روابط فرد با خود یا با خداوند مورد مطالعه قرار می گیرد. اخلاق فردی تأثیرات چشمگیری در سلامت روانی، معنوی و رفتاری انسان داشته و از این‌رو بررسی شاخصه های سلامت اخلاق فردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امیری اظهار کرد: پژوهش حاضر درپی یافتن پاسخی برای این پرسش است که شاخصه‌های سلامت انسان در بُعد اخلاق فردی از منظر قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه چیست.

وی ادامه داد: پژوهش حاضر یک مطالعه کتابخانه ای است که در آن شاخصه های انسان سالم از بُعد اخلاق فردی در قرآن کریم و کلام امام علی علیه السلام بررسی شده است و سعی شده از قرآن و نهج البلاغه و غررالحکم استفاده گردد.

امیری گفت: یافته های تحقیق نشان داد که سلامت یک مفهوم کلی و شامل اجزایی مثل سلامت جسمی روانی، معنوی و رفتاری است و یکی از اجزا مهم آن که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته بعد معنوی و اخلاق است که این موضوع در سلامت کلی فرد، تاثیر بسزایی دارد، چنانچه این اجزاء سلامت باهم رشد موزون و همگونی نداشته باشند، نمی‌توان به یک سلامت نسبی و مطلوبی دست یافت، شخصیت و رشد اخلاقی یک بخش مهمی از شخصیت فرد است که در بسیاری از موارد تعیین کننده نوع رفتار و تعامل فرد با خود و دیگران است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha