یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مهر آرا

حوزه / عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین از اعزام بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید و طلاب مدرسه علمیه سردارین به مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: در دوسال گذشته به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا مراسم پیاده روی اربعین برگزار نشد، اما امسال خوشبختانه عاشقان سیدالشهدا(ع) عازم سفر عشق می شوند.

وی به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و عنوان کرد: می توان از این واقعه و اجتماع عظیم راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در جهت تقویت اندیشه مهدویت و ایجاد روح انتظار و آماده سازی جامعه ی مؤمنین برای ظهور منجی کمال بهره برداری کرد.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان در آستانه برگزاری پیاده روی اربعین تلاش دارند تا این حرکت عظیم و باشکوه را تحت تأثیر قرار دهند، ولی شیفتگان و دلدادگان مکتب حسین (ع) مسیر پیاده روی را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ میلیون زائر با پای پیاده، کوچک و بزرگ مسلمان و غیر مسلمان زرتشتی و مسیحی در کنار هم با عشق در مسیر پیاده روی قدم برمی‌دارند تا در اربعین حسینی، بین الحرمین باشند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین عنوان کرد: جابر ابن عبدالله انصاری، پایه‌گذار راهپیمایی اربعین است و ایشان به همراه چند تن دیگر، اولین گروهی بود که پس از شنیدن خبر شهادت امام حسین (ع) برای زیارت آن حضرت از مدینه به سوی کربلا حرکت کرد.

حجت الاسلام مهر آرا عنوان کرد: سالانه شاهد حضور گسترده مردم در زیارت اربعین هستیم و برکت خون امام حسین(ع) و نورانیت مکتب اهل بیت(ع) این اجتماع به صورت خود جوش صورت می گیرد.

وی همچنین از اعزام ۱۰۰ نفر از اساتید وطلاب مدرسه علمیه سردارین قزوین به مراسم پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha