دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تفاهم نامه کتابخانه نجف و خراسان رضوی

حوزه/ تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین (ع) نجف اشرف و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سیدباقر میرعبداللهی معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور ظهر سه‌شنبه یکم شهریور ۱۴۰۱ در کتابخانه امام خمینی مشهد، در جلسه ای با مدیران کتابخانه‌های کشور عراق گفت: نجف اشرف یادآور مجاهدات علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر است.

وی ادامه داد: تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این عالم شیعی در حفظ میراث شیعی و علوی در جهان اسلامی فراموش نمی‌کنیم. خوشحال هستیم امروز با کسانی تفاهم نامه همکاری امضاء می کنیم که یادآور این عالم بزرگ هستند.

میرعبداللهی افزود: مطابق دستورات و تعالیم اسلامی، کسب علم و دانش، تعلیم و تعلم مرز نمی‌شناسد و محدود به جغرافیای خاص نیست.

در ادامه حجت‌الاسلام حیدر سهلانی، مدیر کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین (ع) نجف با اشاره به اینکه کتابخانه علامه امینی سال ۱۹۵۳ تأسیس‌شده است، گفت: قدیمی‌ترین نسخه شفا ابن‌سینا در این کتابخانه موجود است. همچنین ۴ هزار کتاب به‌صورت چاپ سنگی وجود دارد و ۱۰ هزار کتاب نادر در این کتابخانه است.

حجت‌الاسلام فضل عباس علی کاشف الغطا، معاون پژوهش کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) نجف هم گفت: تمام ادیان و مذاهب اسلامی را می‌توان در این کتابخانه جستجو کرد،

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، عباس حسین زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، شیخ عماد کاظمی مدیر کتابخانه‌های کاظمین هم در این نشست حضور داشتند.

در حاشیه این نشست، حجت‌الاسلام سهلانی، مدیر کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین (ع) نجف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون استقبال حوزویان و مبلغان عراق و کشورهای همسایه از کتابخانه‌های عمومی نجف گفت: این کتابخانه آمادگی کامل برای رفع نیازهای علمی حوزویان دارد و همه منابع علمی را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha