سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ سال تحصیلی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۲۰ طلبه و با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه، مدیران مدارس، اساتید و مسئولان استانی، در حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم به تعداد مدارس استان اشاره کرد و گفت: در یاسوج دو مدرسه، در گچساران مدرسه امام صادق(ع) و در دهدشت نیز دو مدرسه داریم و ۴۲۰ نفر در این مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تحصیل می‌کنند. همچنین ۱۰۰ نفر تحصیل غیر حضوری خواهیم داشت که سرجمع ۵۲۰ طلبه از پایه اول تا پایه دهم در مدارس علمیه استان تحصیل خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه ساخت و سازها کارهای بزرگی در استان انجام داده‌ایم، گفت: در دهدشت فاز اول ساختمان مدرسه تحویل داده شده و مناقصه فاز تکمیلی دوم را خواهیم داشت و در گچساران تا یک ماه آینده مدرسه افتتاح خواهد شد و در یاسوج تا یک و نیم ماه آینده مدرسه سفیران هدایت به بهره برداری خواهد رسید.

پناهی به کارهای جهادی در حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: ساختمان مدیریت حوزه استان در یک حرکت جهادی و عملیاتی فاز اول آن تحویل داده شده و دنبال قرارداد فاز دوم هستیم تا آن‌هم سال آینده افتتاح شود. همه اینها فضل و عنایت امام عصر(عج) و با تلاش و جدیت همکاران ما در مرکز مدیریت حوزه های علمیه انجام شده و در طول سال گذشته به اندازه ۵ سال کار کرده ایم که امیدواریم سال آینده با افتتاح ساختمان مدیریت حوزه استان و همچنین مدرسه دهدشت پایان ساختمان سازی را در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ضروریات اصلی امروز حوزه های علمیه استان، احداث استادسرا است، گفت: در گچساران استادسرا کلنگ زنی شد و امیدواریم این کار در دهدشت نیز شروع شود، چرا که مشکلات زیادی داریم و به همین دلیل در دهدشت تا پایه چهارم بیشتر وجود ندارد و از پایه ۴ به بعد طلاب ما مهاجرت می کنند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند ما بودجه های آنچنانی داریم، گفت: بودجه های ما فقط در بحث عمرانی است و مدیریت حوزه استان یک ریال بودجه جاری از هیچ نهاد دولتی دریافت نمی‌کند؛ استان های دیگر حوزه ها خودشان درآمد دارند، اما ما درآمدی نداریم و با سختی مشکلات را حل می‌کنیم و در جاهایی هم دیگر کاری از دستمان بر نمی آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دریافتی مدیران ما حتی از اساتید هم کمتر است، گفت: با همه این مشکلات حوزه های علمیه استان از ورود به حاشیه‌ها و سیاسی‌کاری ها خودداری کرده و متانت و وزانت خود را حفظ می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha