یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عضو جنبش اسلامی نیجریه

حوزه/ مهندس عبدالله موسی عضو مجمع آکادمیک جنبش اسلامی طی سخنانی ادعای اخیر مقامات نیجریه مبنی بر واردات مخفیانه تسلیحات به این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سومین دوره گردهمایی بین المللی شیعیان آفریقا روز گذشته همزمان با آخرین جمعه محرم الحرام در شهر نیامی پایتخت کشور نیجر برگزار شد که طی آن مبلغین و علمای شیعه از برخی کشورهای آفریقایی حضور داشتند.

مهندس عبدالله موسی عضو مجمع آکادمیک جنبش اسلامی نیجریه به عنوان یکی از سخنرانان در بخش های ابتدایی سخنان خود به ادعای عجیب حکومت نیجریه درباره شیعیان اشاره کرد و افزود: اخیرا شاهد طرح ادعایی جدید و عجیب از سوی حکومت و نظامیان هستیم مبنی بر اینکه نهضت اسلامی نیجریه از طریق گمرک برخی از ایالات بندری کشور در حال واردات مخفیانه تسلیحات می باشد که از طریق این تریبون این گفته ها را تکذیب میکنم و به شما میگویم هدف از این شایعات و تهمت ها خدشه دار کردن هدف و مسیر پاک نهضت اسلامی در نیجریه است.

وی همچنین گفت: شیعیان و جنبش اسلامی نیجریه در کارنامه درخشان خود سابقه حدود چهار دهه تبلیغ دین و فرهنگ سازی به دور از خشونت و درگیری را دارند. بر هیچ کس پوشیده نیست که شیعیان نیجریه همواره مورد ظلم و خشونت قرار میگرند اما از آرمان های خود دست نمی کشند و این را هم بدانند ما برای تبلیغ آموزه های دینی نیاز به خشونت و تسلیحات نداشته و نداریم.

عبدالله موسی بیان کرد: آنها (حکومت) دریافتند اتهاماتی که در جریان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ بر ما زدند کذب و بی پایه و اساس بوده از این رو میخواهند با ایجاد شایعات جدید و نشر اکاذیب بر بدنه قدرتمند تشیع در نیجریه ضربه وارد کنند که به خواست پروردگار به این خواسته شوم خود دست نخواهند یافت و از خواهران و برادران خود در نیجریه میخواهم که موارد امنیتی و اطلاعاتی را رعایت کنند تا دچار دسیسه حکومت و نظامیان نشوند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه در پایان سخنان خود به مسئله بیماری شیخ زکزاکی و همسر ایشان اشاره کرد و گفت: از دولت نیجریه و متحدان داخلی و منطقه ای وی میخواهیم گذرنامه های شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر او را که به ناحق ضبط شده آزاد کرده، دراختیار ایشان قرار بدهند تا بتوانند به منظور ادامه فرایند درمان به یکی از کشور های خارجی مسافرت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha