جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرزندان عالم عربستانی

حوزه/ رژیم آل سعود، فرزندان سید طاهر الشمیمی از علمای شیعه معروف عربستان را به خاطر مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز قطیف، به ده ها سال زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رژیم آل سعود، فرزندان سید طاهر الشمیمی از علمای شیعه معروف عربستان را به خاطر مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز قطیف، به ده ها سال زندان محکوم کرد.

این رژیم در احکامی مختلف، فرزندان سید طاهر الشمیمی؛ سید صادق را به ۳۵ سال، سید هادی را به ۳۰ سال و سید رضا را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

شکنجه سیاست آل سعود در هدف قرار دادن خانواده هاست؛ بنابراین خانواده سید طاهر الشمیمی همچنان از بازداشت چهار تن از فرزندان خود علی، هادی و رضا رنج می برد، امّا محمد آثار شکنجه در وی مشخص است.

محمد الشمیمی بعد از سه ماه شکنجه، توانایی حرف زدن، حرکت و تمرکز را از دست داده است. وی در سال ۲۰۱۲ و در ۱۷ سالگی بازداشت شد و بعد از اینکه وضعیت سلامتش بسیار وخیم شد، مقمات سعودی مجبور شدند که او را در سال ۲۰۱۴ آزاد کنند.

مستند سازی شکنجه در عربستان سعودی نشان می دهد که این شکنجه یک امر بسیار گسترده ای است که نهاد های امنیتی و قضایی متعددی در آن مشارکت دارند که زیر نظر پادشاه و ولیعهد سعودی قرار دارند که بارزترین آن، دادستانی کل است که به صورت مستقیم با پادشاه در ارتباط است و ریاست امنیت کشور که محمد بن سلمان در رأس آن قرار دارد.

در کنار این نهاد ها، وزارت کشور و نهاد های مرتبط با آن و گارد مرزی در عملیات شکنجه و بدرفتاری با زندانیان مشارکت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha