پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سید شهاب الدین حسینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تبریز اعلام کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم از ۳۱ مردادماه تا پنجم شهریورماه در تبریز برگزار شد.

وی با اشاره به راهیابی ۴۶۸ نفر از مرحله شهرستانی به استانی، افزود: با برگزاری این مرحله، ۱۸ نفر از بانوان و ۱۸ نفر از آقایان به مرحله کشوری رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء قرآن که در ماه رجب در تهران برگزار می‌شود، راه یافتند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: مسابقات اذان، دعاخوانی و تواشیح نیز به‌صورت متمرکز در تبریز ضبط شده و برای داوری به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال شده است.

وی ادامه داد: این مسابقات که به میزبانی سازمان اوقاف برگزار می‌شود، تنها مسابقه رسمی جمهوری اسلامی ایران برای راهیابی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اظهار امیدواری برای موفقیت قاریان و حافظان استان در مسابقات کشوری قرآن کریم، افزود: ما آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تبریز، شهر علامه‌ها اعلام کرده‌ایم.

وی با گذری به شخصیت علامه طباطبایی و تفسیر المیزان ایشان، گفت: تفسیر المیزان یکی از گنجینه‌های گرانبهایی است که برای درک مفهوم آن حتی تفسیر دیگری نوشته شده است و خدا را شاکر هستیم که تبریز در عالم اسلام با علامه طباطبایی شهره یافته و همین بس که همانند المیزان برای قرآن تفسیری نوشته نشده است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به زندگی شهید مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری بیان می‌کند که ادبیات، منطق و فلسفه را خوانده تا بتواند قرآن را بفهمد اما پس از آن اذعان می‌کند که کاش به جای سال‌ها خواندن حکمت و فلسفه، تمام عمرش را وقف اسلام‌ و قرآن می‌کرد.

وی بیان کرد: بزرگانی که به بزرگی رسیدند همگی بر سر سفره قرآن بوده‌اند؛ قرآنی که به تعبیر پیامبر اکرم(ص)، سفر پهن شده پروردگار متعال بوده و هر کس می‌تواند به اندازه خود از این غذای آماده بهره‌مند شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به مهجوریت صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، گفت: یکی از ویژگی‌های مسابقات امسال اوقاف این است که تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز جزو بخش‌های مسابقه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha