یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1041465
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
حجت الاسلام علیپور

حوزه/ تمامی مدارس علمیه استان گیلان امروز به صورت رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ را شروع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان در افتتاحیه مدرسه علمیه لنگرود در جمع اساتید و طلاب این مدرسه به وظیفه اصلی طلاب در جامعه اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین وظیفه طلاب در جامعه تبلیغ دین مبین اسلام است.

وی با توجه به انتخاب مسیر طلبگی، افزود: مسیر طلبگی برای انسان آرامش و سعادت می‌آورد و طلابی که امسال به جمع طلبه‌های مدرسه علمیه لنگرود اضافه شدند، بدانند که این مسیر راه سعادت است، زیرا انس با قرآن و ادعیه و روایات موجب آرامش انسان می‌شود.

مدیر حوزه‌ علمیه استان گیلان، اخلاص را یکی از ضروریات طلاب در مسیر علم‌آموزی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند اخلاص داشته باشید که در این صورت کامیاب شده و به مقصود خود می‌رسید، از این‌ رو باید توجه ویژه‌ای در موضوع اخلاص داشته باشید. طلاب درمسیر تحصیل نباید به بدگویی بدگویان توجه کنند و مسیر خود را با قوت ادامه دهند.

حجت الاسلام ولی‌رضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی بهجت(ره) شهرستان فومن نیز در افتتاحیه سال تحصیلی جدید این مدرسه با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)؛ «إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ بِعَبْدٍ خَیْراً فَقَّهَهُ فِی اَلدِّینِ» گفت: انسان باید دنبال فهم دین، فقه و فقاهت باشد که نشانه اراده انسان است و خیر خدا در آن وجود دارد، و اگر کسی دنبال این موارد برود همه چیزش درست می‌شود.

تمامی مدارس علمیه استان گیلان امروز به صورت رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ را شروع کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha