دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عاقبت اندیشی و مشورت انسان را از پشیمانی نجات می دهد گفت: برخی افراد کارهایی را فکر نکرده انجام می دهند و هم خودشان و هم دیگران را به زحمت می اندازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فردی خدمت پیامبر صلوات الله علیه و آله رسید و گفت من را موعظه کنید؛ حضرت فرمودند من اگر موعظه کنم تو عمل خواهی کرد؟ آن مرد گفت آری و تا سه مرتبه پیامبر این حرف را تکرار کردند و سپس فرمودند زمانی که می خواهی کاری را انجام دهی عاقبت آن کار را بیندیش.

وی با بیان اینکه برخی عاقبت کار خود را نمی اندیشند، گفت: برخی افراد کارهایی را فکر نکرده انجام می دهند و هم خودشان و هم دیگران را به زحمت می اندازند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: پیامبر صلوات الله علیه و آله در ادامه فرمودند پس از تدبر و عاقبت اندیشی اگر کارت در جهت رشد بود آن را ادامه بده و اگر دیدی که این کار باعث گمراهی و ضلالت است از آن پرهیز کن و آن را ادامه نده .

وی با بیان اینکه انسان نباید به زور چیزی را از خدا بخواهد، گفت: برخی فرزند ندارند و مدام از خدا می خواهند که به آنها فرزند بدهد در حالی که ممکن است این دعا برایشان خیر نباشد؛ در روایت دارد که زبیر از ما اهل بیت بود تا زمانی که فرزندش به دنیا نیامده بود و آن پسر کاری کرد که علیه امیرالمؤمنین علیه السلام جنگید.

آیت الله سعیدی ادامه داد: پیامبر صلوات الله علیه و آله به ابن مسعود فرمودند هرگاه کاری را انجام می دهید از روی دانش و خرد باشد و از کار بدون تدبر و دانش پرهیز کنید و همچنین امیرالمؤمنین علیه السلام به فرزندشان محمد حنفیه فرمودند «هرکس نظرات دیگران را بپرسد و در کار خود مشورت کند از پشیمانی ایمن می ماند و اگر مشورت نکند به پلیدی گرفتار خواهد شد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha