شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ب

فرماندار کاشان بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مسجد در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: همان طور که از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، دانشگاه ساز و... استفاده می شود از این ظرفیت برای احداث مسجد در ۷ منطقه کم برخوردار و پرجمعیت کاشان هم استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمد شریف زارعی شامگاه دوشنبه در نشست ائمه جماعات شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و ارتحال معلم اخلاق آیت الله ناصری، اظهار کرد: امیدواریم همایش بزرگ اربعین حسینی امسال با شکوه تر از سال های قبل برگزارشود.

فرماندار کاشان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد: همانطور که تمام دولت ها در این ایام خدمات خود را به اطلاع مردم می رساندند، دولت سیزدهم نیز با گذشت یک سال از دوران تصدی خود علیرغم وجود مشکلات و افزایش نرخ تورم با فعالیت های چشمگیر، امید و آرامش خاصی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی، دولت سیزدهم را انقلابی، جهادی و مردمی دانست و افزود: این دولت با درک درست از مشکلات به دنبال پیداکردن راهکاری برای حل مشکلاتی که از دیرباز وجود داشته به صورت جهادگونه در جهت حل آن تلاش می کند.

فرماندار کاشان با بیان اینکه منکر کمبودها در جامعه نیستیم، گفت: در دولت خدمتگزار مردمی که شباهت به دولت شهید رجایی و باهنر دارد عزم جدی برای رفع این کمبودها وجود دارد.

شریف زارعی به جایگاه مسجد در تربیت، هدایت و رفع مشکلات روحی و روانی جامعه اشاره و تصریح کرد: همه می دانیم که مسجد محل سجده و عبادت خالصانه برای خدا است، لذا نباید مساجد خالی شوند.

فرماندار کاشان با اشاره به شلوغ تر بودن مساجد در دهه ۶۰ یادآور شد: همانطور که در آن دوران به خاطر نگاه اعتقادی و دینی مردم بیشتر در مساجد حضور پیدا می کردند، لازم است در مقطع فعلی نیز با برنامه ریزی جایگاه مساجد به عنوان محل پرورش نسل آینده تقویت شود.

وی، رونق مساجد را نیازمند آسیب شناسی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه نسخه بسیاری از مشکلات روحی روانی و افسردگی های جامعه در مساجد و پای منبر نشستن ها می باشد، لذا لازم است روحانیون و ائمه جماعات مساجد با آسیب شناسی زمینه حضور مردم خصوصا جوانان را در مساجد فراهم کنند.

فرماندار کاشان کمبود مسجد در مناطق حاشیه نشین را آسیب جدی ذکر کرد و افزود: برای رفع آسیب های اجتماعی باید نسبت به ساخت مسجد در مناطق حاشیه نشین تلاش شود.

فرماندار کاشان، بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مسجد در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: همان طور که از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، دانشگاه ساز، و... استفاده می شود از این ظرفیت برای احداث مسجد در ۷ منطقه کم برخوردار و پرجمعیت کاشان هم استفاده شود.

وی در پایان از تشکیل هیئت اندیشه ورز با حضور ائمه جماعات مساجد برای حل مشکلات مردم در فرمانداری کاشان خبر داد و گفت: از روحانیون و ائمه جماعات مساجد انتظار داریم به عنوان مشاور و کارشناس مذهبی فرمانداری را در رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات مردم یاری نمایند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده مدیر اجرایی امور مساجد کاشان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها، با اشاره به فعالیت ۹ شورای ائمه جماعات در مناطق ۹ گانه شهرستان، گفت: در هریک از مناطق ۹ گانه ۲۵ تا ۳۰ مسجد تحت پوشش است که به صورت میانگین ۵ نفر از ائمه جماعات همان منطقه به عنوان شورای ائمه جماعات منطقه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: مرکز امور مساجد کاشان نیازمند مکان مناسبت برای رسیدگی حضور ائمه جمعه مساجد جهت رفع مشکلات و امور اداری آنها دارد.

شهرستان کاشان دارای ۵۳۰ مسجد و ۳۷۰ امام جماعت است که از این تعداد ۲۴۰ مسجد در شهر کاشان و مابقی آن در مناطق و روستاهای توابع این شهرستان قرار دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha