شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اربعین

حوزه/ در پی تحولات روزهای اخیر عراق، سازمان حج و زیارت اعلام کرد: زائران ایرانی عتبات عالیات در صحت و سلامت هستند و اعزام کاروان ها فعلاً لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در پی تحولات عراق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، در بیانیه ای از زائران ایرانی از تردد در شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از کلیه زائران و هم وطنان عزیز ایرانی که در شهرهای عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف حضور دارند؛ تقاضا می نماید با توجه به وضع مقررات منع رفت و آمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری نمایند.»

اعزام کاروان‌ها فعلاً لغو شده است

حمیدرضا محمدی، مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت هم درباره وضعیت اعزام زائران به عراق با توجه نا آرامی‌ها در داخل آن کشور و همچنین شرایط زائرانی که هم اینک در این کشور به سر می‌برند، توضیح داد: اعزام کاروان‌ها فعلاً لغو شده است.

به گفته مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت، زائران ایرانی در عراق نیز در صحت و سلامت هستند و برای برگشت زائران به کشور نیز ان‌شاء‌الله تدبیر لازم انجام خواهد شد.

تمامی پروازها به عراق تا اطلاع ثانوی لغو شد

حسن خوشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی هم اعلام کرد: تمامی پروازهای ایران به سمت عراق تا اطلاع ثانوی لغو شده و هیچ پروازی از سمت ایران به عراق انجام نمی شود. در حال تلاش و هماهنگی برای انجام یک پرواز فوق العاده به منظور بازگرداندن ایرانیان از عراق و بغداد هستیم که هم اکنون در فرودگاه حضور دارند. امیدواریم این پرواز امروز انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha