شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم وبیناری هفتمین روز درگذشت مرحوم پرفسور جلال الدین رحمت با سخنرانی حجه الاسلام حسینی کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: باید مبلغان زائران ایرانی اربعین حسینی را نسبت به حساسیت های بین المللی آگاه کنند، زیارت فردی و نگاه ملی به فراملی برسانیم و از نظر معرفتی نگاه ما نسبت به اربعین تنها به عنوان مناسک عبادی فردی و اجتماعی نباشد، بلکه همراه با نگاه سیاسی و تمدنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در دوره مهارتی اربعین که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، به اهداف این دوره پرداخت و گفت: حاضرین در این دوره تعدادی زیادی از زبان دان‌های حوزه های علمیه هستند که برای مناسک عبادی خود به زیارت عتبات عالیات می روند، که باید نکاتی متعددی را در این امر مورد توجه قرار دهند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: باید مبلغان در این عرصه زائران ایرانی اربعین حسینی را نسبت به حساسیت های بین المللی آگاه کنند، باید زیارت فردی و نگاه ملی به فراملی برسانیم و از نظر معرفتی نگاه ما نسبت به اربعین تنها به عنوان مناسک عبادی فردی و اجتماعی نباشد بلکه همراه با نگاه سیاسی و تمدنی باشد.

وی گفت: از نظر معرفتی نگاه های متعددی نسبت به اربعین وجود دارد، زمانی به عنوان زیارت است و یک نگاه عمیق‌تر آن که ما را به ابعاد اجتماعی می رساند به عنوان یک زیارت دسته جمعی است و یک نگاه سومی وجود دارد که نگاه سیاسی و اجتماع شیعیان است و در رأس این ها که نگاه چهارم فراتر از این ها است می تواند دروازه ورود ما برای یک آینده متعالی تر باشد و در این امر اربعین تمدنی که فراتر از این امور است؛ لذا باید تلاش کنیم نگاه ما صرفا مناسکی فردی نباشد بلکه یک اتفاق و رویداد تمدنی رخ دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ادامه داد: اربعین غیر از بُعد معرفتی نیازمند مهارتهای ویژه و آمادگی عملیاتی است و در این دوره لازم است با آنها آشنا شوید که این مهارتها ناظر به کار در فضای عراق امور بشکل خاص و با توجه به حساسیت ها عراق می باشد که باید و نباید در اربعین سال ۱۴۰۱ مورد توجه است و یک سری امور و نباید ها وجود دارد که اولویت اربعین امسال می باشد.

وی گفت: امیدواریم زیارت اربعین امسال هر کدام از مبلغین در زمینه ارتباط با مخاطبین خود استمرار داشته باشند و این امر تبدیل به شبکه ای از ارتباطات شیعیان باشد و این شبکه به همت شما شکل پیدا میکند و تبدیل به یک انگیزه شود. باید نقطه اتصال ما با اتفاق تمدنی که در انتظارش هستیم حداکثر استفاده را ببریم که این زیارت اربعین یک پل می باشد که مارا به دنیای تمدنی متصل و به عرصه ظهور نزدیک کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha