شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که ایران هم با بحران آب سر و کار دارد، گفت: قیمت جهانی سوخت ۱۰ برابر شده و نمی‌توانیم خودمان را جزیره جدای از جهان ببینیم و اثرات این افزایش قیمت را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که در مصلی رشت برگزار شد، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر از چهره های انقلابی و سیاستمدار دوران انقلاب که باور به نظام، اطاعت از رهبری، مدیریت جهادی، ساده زیستی و فسادستیزی از شاخصه‌های این شهیدان بود، اما دست‌های ناپاک جریان منافقین اجازه نداد مردم طعم شیرین دولت انقلابی را بچشند.

وی با مقایسه دولت سیزدهم با سایر دولت‌ها گفت: جنس این دولت با سایر دولت‌های قبلی متفاوت است و همه شاخص‌های دولت کریمه‌ای که در دوره حاکمیت ولایت فقیه باید باشد در این دولت وجود دارد، و هفته دولت فرصتی برای بیان دستاوردهای دولت و عملکرد دولتمردان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که تورم بین المللی بر تورم داخلی تأثیر دارد، ادامه داد: بدون توجه به شرایط حاکم بر منطقه و جهان نمی‌توانیم تحلیل جامع و درستی از وضعیت دولت سیزدهم ارائه کنیم و لذا مردم فهیم و هوشمند و صبور ما باید شرایط روز را بسنجند.

وی تصریح کرد: قیمت جهانی سوخت ۱۰ برابر شده و نمی‌توانیم خودمان را جزیره جدای از جهان ببینیم و اثرات این افزایش قیمت را نادیده بگیریم. در جریان جنگ روسیه و اوکراین همچنین شاهد شکل گیری بحران غذا و گرسنگی هستیم، زیرا تولید یک سوم گندم دنیا توسط این دو کشور به حداقل رسیده و امکان قحطی وجود دارد لذا تامین کالاهای اساسی از جمله گندم جزو مسائل مهم است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که ایران هم با بحران آب سر و کار دارد، ادامه داد: متاسفانه بشر با بحران ناامنی رو بروست و اگرچه ایران تراز امنیتی بالایی دارد، اما برخی کشورهای منطقه دچار درگیری و جنگ و ناامنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر دشمنی آمریکا و اروپا با ایران، بیان کرد: دست‌های ناپاک آمریکا و اروپا و همپیمانان آنان با ایجاد جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی شرایط سختی را بر ملت تحمیل کرده‌اند؛ جنگ ترکیبی که شامل مسائل امنیتی، نظامی و فرهنگی، که ۷۰ سال به صورت مستقیم و نیابتی به مسلمانان تحمیل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با انتقال جنگ به اروپا، بلایی که بر سر مسلمانان می‌آوردند، بر سر خودشان آمده است؛ ما دوست‌دار جنگ نیستیم، اما نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره نیاز روسیه به ایران گفت: امروز روسیه نیاز جدی به ایران دارد و این دستاوردها از الطاف خداوند است که نصیب دولت سیزدهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی و تورم بالای ۵۰ درصدی دولت سیزدهم در زمان تحویل اشاره کرد و افزود: دولت در ابتدای فعالیتش با مشکلاتی مواجه بود، از جمله رشد نقدینگی چهار هزار میلیارد تومانی، مشکل تأمین ارز برای کالاهای اساسی و فشارهای سیاسی بر دولت و انباشت مطالبات از دولت و اوج گیری کرونا، حقوق اعضای هیئت علمی و طرح رتبه بندی معلمان و انباشت انتظارات کارمندان و کارگران، اما این دولت برای رفع مشکلات برنامه ریزی و هدفگذاری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    اصلا سوخت جهانی ۱۰۰ برابر بشود ما که خودمان داریم چرا به قیمت جهانی باید انفال را به مردم خود صادر کنیم و باعث تورم افسارگسیخته شویم