چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
فضای مجازی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم، گفت: از جمله حربه‌های دشمن ایجاد «نشاط دروغین» و «جذابیت‌های دیدنی کاذب» برای جوانان در فضای مجازی با هدف القای الگوهای شکست‌خورده غربی و محو کردن الگوی صحیح و سالم سبک زندگی اسلامی است.

داوود شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به توسعه اقدامات تروریسم جهانی در فضای مجازی اظهار کرد: امروزه فضای مجازی بخش مهم و قابل توجهی از اوقات زندگی مردم را به خود اختصاص داده است؛ بر همین اساس سردمداران تروریسم جهانی نیز با استفاده از این ظرفیت با تمام قوا به دنبال شبکه‌سازی در جوامع مختلف بشری هستند.

وی افزود: تروریسم جهانی هر روز خود را در فضای مجازی مجهزتر و به روزتر می‌سازد تا در کنار پیشبرد مستمر اهداف سیاه خود، در بزنگاه‌های خاص نیز از این بستر به نفع خود و به ضرر جامعه انسانی استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم ادامه داد: حمله‌های سایبری و همچنین خط دهی‌های نادرست به مردم کشورهای مختلف از طریق فضای مجازی در راستای تحقق خواسته‌های شوم تروریسم جهانی نمونه‌ای از فعالیت‌های آنان در بستر مجازی است.

شمس اذعان کرد: یکی از گروه‌های هدف اصلی تروریسم جهانی در فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند که دشمن با تمام تلاش خود برای تغییر باور آنان در تلاش است و در این راه از بمباران شبهات نیز استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: از دیگر حربه‌های دشمن ایجاد نشاط دروغین و جذابیت‌های دیدنی کاذب برای جوانان در فضای مجازی با هدف القای الگوهای شکست‌خورده غربی و محو کردن الگوی صحیح و سالم سبک زندگی اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم با بیان اینکه برخی افراد ضمن الگوپذیری ناصحیح به پیروی از فرهنگ پوچ غربی گرایش پیدا کرده‌اند عنوان کرد: برای متوقف ساختن این سیر خطرناک، برنامه‌ریزی در راستای توسعه نشاط اجتماعی سالم و اصولی در جامعه ضروری است که این مسئله همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

شمس بیان کرد: ضروری است ضمن شناساندن دشمن و سیر فعالیتی آن به مردم از جمله نوجوانان و جوانان و همچنین خنثی‌سازی هرنوع اقدام آنان در فضای مجازی و حقیقی، در راستای مقابله با تروریسم جهانی گامی محکم‌تر از پیش به جلو برداشت.

وی مطرح کرد: خانواده‌ به عنوان مهم‌ترین رکن تربیتی نقش پراهمیتی در زمینه ارائه و انتقال مفاهیم ارزشمند انسانی، اخلاقی، دینی، فرهنگی و ... به فرزندان، تقویت اعتقادات صحیح در آنان و همچنین آموزش سواد رسانه‌ای به آنان دارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم تصریح کرد: نهادهای حاکمیتی نیز در کنار خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی مدونی در راستای نهادینه ساختن اعتقادات صحیح در جامعه و گسترش آموزش سواد رسانه‌ای به افراد در راستای کاهش تأثیرگذاری جنگ نرم تروریسم جهانی در فضای مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha