یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم تجلیل از هیئات مذهبی برگزیده ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: پیاده روی اربعین که در این چند سال اخیر رونق بیشتری گرفته از معجزات الهی و نشانگر قدرت و پویایی نهضت سیدالشهدا علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی، شامگاه سه شنبه در جلسه تجلیل از هیئات مذهبی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مردم ارومیه در تجمع مراسم یوم العباس نشان دادند که با اتحاد می‌توان به نتیجه های مطلوبی دست یافت.

وی اضافه کرد: تعداد ۴۰۰ هیئت در ایام محرم در ارومیه و در کل استان ۱۴۵۵ هیئت به اقامه عزاداری محرم پرداختند که بیش از ۱۰۰۰ مورد آن از تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کرده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به اعزام بیش از ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه اشاره کرد و افزود: عملکرد بیش از ۵۰ درصد هیئت های عزاداری در استان با حضور بازرسان تبلیغات اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام امامی تصریح کرد: پیاده روی اربعین که در این چند سال اخیر رونق بیشتری گرفته از معجزات الهی و نشانگر قدرت و پویایی نهضت سیدالشهدا علیه السلام می باشد و خداوند با این اجتماع بی‌نظیر می‌خواهد به دنیا بفهماند که در مقابل پروپاگانداهای تبلیغاتی دشمن، با خون سیدالشهدا دین و حق را زنده نگه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برخی اندیشمندان غربی در تحلیل‌های خود بیان می‌کنند که امکان ندارد مکان کربلا سی میلیون زائر را در خود جای دهد، اما در روایتی از امام صادق علیه السلام وارد شده است که اگر در کربلا مؤمنین جمع شوند خداوند به آنجا وسعت می بخشد و سیدالشهدا علیه السلام حقیقتا اعجاز نشان داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اهل عراق معجزات و کرامات سیدالشهدا علیه السلام را در زندگی خود به عیان دیده اند و لذا می بینیم تمام هستی خود را در راه گسترش پیاده روی اربعین هزینه می‌کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که نمی توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند، به رونق دادن جاماندگان اربعین همت گمارند که امسال از میدان شهدای ارومیه به سمت مزار شهدا برگزار می شود.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: همان‌گونه که وجود یک مومن هزاران بلا را از یک شهر دور می‌کند، برگزاری مراسمات دینی نیز برکات را به یک شهر نازل و بلاها را دفع می‌کند.

وی اظهار کرد: اربعین از پایه های مهم تمدن اسلامی و شیعی است و باید از فضای مجازی و حقیقی در جهت فرهنگ سازی صحیح تمدن اسلامی استفاده کنیم و لازم است با جهاد تبیین و فعالیت تاثیرگذار دشمن را از عرصه های مجازی که امروز به میدان و عرصه جولان‌گاه خود تبدیل کرده است، برانیم و بتارانیم‌.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha