جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1042307
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
سید حیدر الستری از علمای بحرین

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید حیدر الستری یکی از شخصیت‌های انقلابی دهه هفتاد میلادی بحرین درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حیدر الستری یکی از شخصیت های انقلابی دهه هفتاد میلادی بحرین درگذشت.

از مسئولیت های وی امام جمعه شهرک الستره در بحرین، نماینده دور دوم مجلس نمایندگان بحرین، عضو جمعیت وفاق اسلامی بحرین، عضو شورای مرکزی مجلس علمای اسلامی بحرین، عضو هیئت مدیره " جمعیة التوعیة الاسلامیة" و عضو موسس "جمعیة المرسم الحسینی للفنون الاسلامیة" و تدریس در وزارت آموزش و پرورش بحرین است.

حجت الاسلام و المسلمین الستری در سال ۱۹۸۱ میلادی برای تحصیل علوم دینی به قم آمده و در سال ۱۹۹۲ به بحرین بازگشت.

وی در کنار فعالیت های دینی، اجتماعی و سیاسی به استعداد های متنوع مثل هنر و شعر معروف است و عمر خود را در خدمت به مسائل ملّی سپری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین الستری از روحانیون عامل و خطیبی صریح و از حامیان جنبش مردمی در سال ۱۹۹۴ برای فعالسازی قانون اساسی ۱۹۷۳ می باشد.

وی به همراه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین و شیخ حمزه الدیری بازداشت و به خارج از کشور تبعید شدند.

حجت الاسلام و المسلمین الستری به فعالیت سیاسی و صدور بیانیه هایی در حمایت از انتفاضه دهه هفتاد اکتفا نکرد و به مستند سازی درد ها و رنج های زندانیان و مبارزه روی آورد و در کتابی با عنوان "شموخ الجراح" به چاپ رساند.

سید حسن حیدر الستری در سال ۲۰۰۱ در کنار دیگر مبارزان، بزرگترین جمعیت سیاسی که از رحم انتفاضه دهه هفتاد متولد شد را با عنوان جمعیت وفاق اسلامی تأسیس کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha