یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم شهادت حضرت رقیه س

 حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال مفاهیم ارزشی، استفاده از هنر قصه برای کودکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، خانم صغری رامندی از اساتید حوزه علمیه خواهران قزوین، صبح امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه(س) که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد، با بیان قصه حضرت رقیه(س) برای کودکان حاضر در جلسه، به تشریح فواید قصه گویی برای کودکان توسط مادران تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کودکان در این سن سرشار از سوال هستند و از مسائل گوناگون نظیر خدا، امام، کارهای خوب و بد از والدین سوال می‌کنند، گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال مفاهیم ارزشی، استفاده از هنر قصه برای کودکان است.

خانم رامندی با توجه به این نکته که هیچ صدایی در این عالم برای کودک حتی در دوران جنینی بهتر از صدای مادر نیست، مطرح کرد: مادران می‌توانند با بیان قصه‌های مذهبی و دینی، ارتباط عاطفی خود را با کودکان بیشتر کرده و در تربیت نسل حسینی موفق‌تر باشند.

خانم متین قورچی بیگی معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه قزوین نیز با اشاره به توهین به بانوی محجبه در شیراز، اظهار داشت: امروز با اهدای چادر به کودکان حاضر در جلسه، به کسانی که مخالف حیا و عفت هستند، اعلام می‌کنیم در تلاش هستیم تا فرزندانمان را از کودکی با اهل بیت(ع) آشنا کرده و ارزش‌های والای انسانی را برای آنها نهادینه سازیم.

پرده خوانی شهادت حضرت رقیه(س)، اجرای سرود دسته جمعی توسط کودکانه حاضر در جلسه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مادران با استفاده از هنر قصه، مفاهیم ارزشی را به کودکان خود منتقل کنند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha