شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عاملی - امام جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: متاسفانه آتش زدن زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت محصول در منطقه جنگل فندقلو چندین بار کل جنگل را در معرض آتش سوزی قرار داده است، بنابراین از مسئولین مربوط می‌خواهم بدون هیچ اغماضی، اعمال حاکمیت کنند و با وضع مقررات و عقوبت‌های سنگین جرأت این خطای فاحش را از مرتکبین سلب نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، که در مصلای این شهر برگزار شد، با انتقاد از آتش زدن زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت محصول، اظهار داشت: تخطی از نظر کارشناسان همیشه پشیمانی، ضرر و خسارت به بار می‌آورد و هیچ کارشناسی آتش زدن زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت محصول را تایید نمی‌کند.

وی افزود: خداوند برای ما جنگلی به نام فندقلو داده که در دنیا بی‌نظیر است و این جنگل بدون شرجی فقط در استان ما موجود است و لذا همه وظیفه داریم نه تنها آن را حفظ بلکه در توسعه آن تلاش کنیم و متاسفانه آتش زدن زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت محصول در این منطقه چندین بار کل جنگل را در معرض آتش سوزی قرار داده است، بنابراین از مسئولین مربوط می‌خواهم بدون هیچ اغماضی، اعمال حاکمیت کنند و با وضع مقررات و عقوبت‌های سنگین جرأت این خطای فاحش را از مرتکبین سلب نمایند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مشارکت جنگنده‌های آلمانی در مانور اقیانوس هند و آرام، تصریح کرد: دولت آلمان برای اولین بار جنگنده‌های بسیار پیشرفته خود را جهت مشارکت در مانور اقیانوس هند و آرام به این منطقه فرستاد و تمام دولت‌ها از این اقدام آلمان که یک کشور صنعتی است و قرار نبود بعد از جنگ جهانی دوم به یک قدرت نظامی تبدیل گردد، تعجب کردند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر دفاع آلمان در این خصوص گفته است که پیام ارسال جنگنده‌های پیشرفته به اقیانوس هند و آرام این است که اروپا امنیت خود را در خارج از مرزها جستجو خواهد کرد و این مطلب برای کسانی که می‌گویند چرا ایران در خارج از کشور، بیرق مبارزه با دشمنان خود را نصب کرده است، قابل تامل است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: بازگشت شهر لاچین و روستاهای اطراف آن به آذربایجان را به ملت این کشور تبریک می‌گوییم و رهبر عظیم الشان ما با صراحت از مالکیت تمام قره باغ به آذربایجان دفاع کرده و ایران در تمام مجامع بین المللی در طول اشغال قره باغ به مالکیت این کشور رای داده است.

وی تاکید کرد: در جنگ اول قره باغ نیز ایران سنگ تمام گذاشت و از هیچ چیز کمکی مضایقه نکرد و سخت‌ترین خطرها را از آذربایجان دفع کرد و سال‌هاست که خاک ما جهت رفتن از بیله سوار به نخجوان در اختیار آذربایجان قرار دارد و ایران با سخاوت تمام خاک خود را در اختیار شهروندان این کشور گذاشته و یک جاده بزرگ نیز در خاک ما در حال احداث است تا آذربایجان از نزدیک‌ترین راه به نخجوان و ترکیه متصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: من در اینجا چند سوال از ملت بزرگ آذربایجان دارم، آیا تا حال فکر کردید که تبلیغات ضد ایرانی در کشور شما از طرف چه کسانی پیگیری می‌شود؟ و هدف آنها از این تبلیغات چیست؟ و اینکه چرا در هیچ جای دنیا این اصل که "هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ"زیر پا گذاشته نمی‌شود جز در جمهوری آذربایجان؟.

وی تصریح کرد: چرا اخیراً جریان ملتچی‌ها تماماً علیه رهبر ما موضع گرفته؟ آیا رهبر ما در دفاع از قره باغ کم گذاشته بود؟ سخنرانی مشهور معظم له استثنایی‌ترین حمایت از آذربایجان در موقع جنگ بود، آیا مزد ایشان این اهانت‌ها بود که اخیراً روا داشته شد؟ و مخصوصاً در مطبوعاتی که موضع رسمی دولت آذربایجان را بیان می‌کنند منعکس گردید؟

امام جمعه اردبیل افزود: من از ملت آذربایجان مصراً می خواهم روی این سوال‌ها خوب فکر، تامل و تحقیق کنند که در آن صورت به سر نخ‌ها و نتایج خوبی خواهند رسید و ماهیت و بیوگرافی سیاست مدارانی که هر روز به ایران ناسزا می‌گویند بهتر شناخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: به صهیونیست‌ها که این فتنه‌ها را درست می‌کنند می‌گوییم، شاید بتوانید چند سیاست مدار و روزنامه را در آذربایجان بخرید ولی یقین داشته باشید شیعیان امیرالمومنین در آذربایجان برای شما قابل خرید نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: بلینکن وزیر خارجه آمریکا اخیراً اظهار داشته که نظم جهانی، دو مشکل به نام روسیه و چین دارد و معنای این که به روسیه اجازه داده شود هرچه خواست انجام دهد، آن خواهد بود که ما به جایی برگشتیم که در آن دولت‌های بزرگ می‌توانند دولت‌های کوچک را بترسانند و این برعکس نظم جهانی است که دارای حساب کتاب قاعده‌مند است.

وی خاطرنشان کرد: این سخن وزیر خارجه آمریکا بسیار حرف خوبی است و کل ابناء بشر نیز آن را می پذیرد، اما ایرادش این است که خود آمریکا مصداق کامل این سخن است و کار ایالت متحده نه تنها ترساندن بلکه لشکرکشی و خونریزی‌های وحشتناک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فاکنر از اندیشمندان غربی می‌گوید؛ گذشته هیچ وقت نمی‌میرد و حتی نمی‌توان گفت گذشته، گذشته و قبل از او امیرالمومنین(ع) در برابر کسانی که می‌گفتند بر گذشته صلوات، فرمودند: "ان الحق القدیم لا یبطله شی ء" و ما باید از خداوند ممنون باشیم که قدرت انقلاب اسلامی بالاخره آمریکا را سر میز توافق با ایران آورد و این نشان از درایت کامل مقام معظم رهبری و مقاومت ملت بزرگ ماست.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha