پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمله انتحاری  در  مصلی نماز جمعه مسجد جامع کازرگاه هرات

حوزه/ جامعه روحانیت هرات افغانستان در بیانیه ای حمله انتحاری مسجد جامع کازرگاه این شهر را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از افغانستان، ظهر امروز جمعه ۱۱ شهریور ماه، در پی حمله انتحاری مسجد جامع کارزگاه هرات که در پی آن مولوی مجیب الرحمان و چند تن دیگر کشته شدند، جامعه روحانیت شیعه هرات در بیانیه ای این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

ظهر امروز هنگام ورود مولوی مجیب الرحمان به مسجد جامع کازرگاه هرات، انتحار کننده با در آغوش گرفتن مولوی خود را منفجر می کند، که در پی این انفجار چند تن دیگر زخمی و کشته می شوند.

داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت. لحظاتی پس از این حمله انتحاری تجمع عظیم مردم هرات اعم از شیعه و سنی در جلوی بیمارستان این شهر برای اهدای خون به حادثه دیدگان صورت گرفت.

متن بیانیه جامعه روحانیت شیعه هرات در محکومیت این حادثه تروریستی به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر انفجار در مسجد جامع گازرگاه شریف که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نماز گزاران شد در یافت شد.

پدیده شوم ترور و انفجار، جغرافیا و مذهب نمی شناسد و دشمنان اسلام با انجام این اعمال، وحدت و انسجام امت اسلامی را نشانه می گیرند.

آنچه امروز در مسجد گازرگاه شریف اتفاق افتاد اعلام خطری است که همه دلسوزان مخصوصا علمای دین باید موضع شفاف و صریح در مقابل جنایات گروه های تکفیری اتخاذ نموده و بصورت منسجم آن را محکوم نمایند.

جامعه روحانیت اهل تشیع هرات ضمن اعلام انزجار نسبت به هتک حرمت مساجد و کشتار نمازگزاران به خانواده های مصیبت دیده تسلیت گفته از مردم شریف هرات می خواهد تا وحدت و همبستگی خود را بیش از پیش حفظ و توطئه های احتمالی دشمنان را خنثی کنند.

از مقامات محلی نیز اکیدا خواهان تامین امنیت تمامی شهروندان مخصوصا مراکز دینی و مساجد شریف هستیم.

ومن الله التوفیق
۱۱ سنبله ۱۴۰۱ شمسی
جامعه روحانیت هرات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha