شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار رئیس جامعة المصطفی با مفتی مسلمانان روآندا

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی العالمیة در سفر به روآندا، با مفتی مسلمانان این کشور دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیة در سفر به روآندا، با مفتی مسلمانان این کشور دیدار کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و محورهای فعالیت جامعة المصطفی العالمیه، از آمادگی این مجموعه برای مساعدت در جهت تقویت علمی جامعه مسلمانان در نمایندگی‌های جامعة المصطفی و مجتمع مذاهب خبر داد.

مفتی روآندا نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت مسلمانان این کشور، جمعیت مسلمانان را بر خلاف آمار رسمی (حدود سه درصد)، نزدیک به بیست درصد برآورد کرد.

وی با توجه به سابقه و قدمت اسلام در این کشور، دوره استعمار را موجب عقب‌ماندگی عامدانه مسلمانان ارزیابی کرد به طوری که با تسلط مسیحیت بر مدارس و مراکز آموزشی، هیچ مسلمانی جز با تغییر نام و مخفی‌کردن هویت اسلامی خود امکان تحصیل پیدا نمی‌کرد.

مفتی روآندا حادثه اسفبار ژنوساید این کشور که دو طرف درگیری آن مسلمانان نبودند را زمینه تغییر نگرش عمومی نسبت به اسلام دانست و اظهار داشت: گذشتن حدود سه دهه از این حادثه گرچه وضعیت جدیدی را برای مسلمانان به دنبال داشته، ولی برای پر کردن این شکاف، کافی نبوده است.

وی شناخت بیشتر از فعالیت‌های جامعةالمصطفی و یافتن محورهای همکاری مشترک را لازمه همکاری مشترک در ادامه مسیر دانست.

بازدید رئیس جامعةالمصطفی از مسجد و مدرسه امام حسین(ع) روآندا

رئیس جامعه المصطفی همچنین در دیدار با فراگیران و اساتید مدرسه امام حسین(علیه‌السلام) شهر کیگالی روآندا، ضمن تقدیر از استادان و مدیریت این مدرسه، سخنانی را در خصوص ارزش علم و علم‌آموزی در اسلام بیان داشت و خاطرنشان کرد: ایمان و علم در بیان قرآنی همراه هم هستند و در بیان روایی نیز عنایت الهی در آشنایی با معارف دینی و آرامش قلبی تفسیر می شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت نعمت محبت اهل بیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، این مهم را به منزله اجر نبوت دانست و یادآور شد: محبان واقعی اهل بیت(علیهم السلام) زینت ایشان، در امور مختلف فردی و اجتماعی از قبیل نظم و انضباط و علم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، تلاش برای رشد علمی و معرفتی جامعه را از برجسته‌ترین زینت‌ها برشمرد و اذعان داشت: همواره باید با رفتار و گفتار و کردارمان تجلی‌بخش محبت واقعی و معرفی‌کننده خوبی برای اهل بیت(علیهم‌السلام) باشیم.

وی امام خمینی(قدس‌سره) را بهترین‌ نمونه و افتخار مکتب اهل بیت(علیهم ‌السلام) توصیف کرد و اذعان داشت: امام خمینی(قدس‌سره) با ترویج و تبیین اسلام ناب، در مسیر تقویت وحدت و عظمت امت اسلامی قدم‌های بزرگی برداشت.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره به دنبال حمایت از کیان اسلام و همه مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: تاسیس مرکز آموزشی برای مسلمانان جهان، یکی از اقدامات مهم امام خمینی(قدس سره) بود که اکنون با نام جامعة المصطفی العالمیة و در حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی، زبان و فرهنگ شناسی و آموزش‌های کاربردی فعالیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در بخش پایانی سخنان خود، بر آمادگی جامعة المصطفی برای حمایت از فعالیت‌های آموزشی این منطقه تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha