دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پایان نامه "ملاک‌های انتخاب همسر از ديدگاه منابع اسلامي با تأکید بر آيات قرآن" دفاع شد

حوزه/ جلسه دفاعیه پایان نامه سطح ۳ با موضوع "ملاک‌های انتخاب همسر از دیدگاه منابع اسلامی با تأکید بر آیات قرآن" در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، پایان نامه سطح ۳ خانم لیلا شالی وقار با موضوع "ملاک‌های انتخاب همسر از دیدگاه منابع اسلامی با تأکید بر آیات قرآن" در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک برگزار شد.

خانم شالی وقار در بخشی از پایان نامه خود آورده است: اسلام خانواده را گروهی متشکل از افراد دارای شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی معرفی می‌کند که هسته اولیه آن را ازدواج مشروع زن و مرد تشکیل می‌دهد و ازدواج نیز قراردادی رسمی برای پذیرش یک تعهد متقابل برای زندگی خانوادگی است که آدمی در سایه‌ی آن در خط سیر معین و شناخته‌شده قرارگرفته و با آن کامل می‌شود.

وی با اشاره به فواید ازدواج چنین بیان کرد: از جمله آثار و فواید متعدد ازدواج در اسلام نظیر انس و آرامش، نیاز به عشق و محبت، سرعت انسان در مسیر تکاملی، تصحیح باورها و گذر از خود برتربینی و رسیدن به دیگر دوستی و ایثار می‌باشد که این عمل را به‌عنوان یک فریضه‌ی مقدس مورد تأکید فراوان قرار داده است.

شالی وقار تصریح کرد: از مراحل مهم زندگی هر فردی، مرحله‌ی گزینش همسر است که در آن به انتخاب مهمی دست می‌زند و باید تقریباً تا پایان عمر پیامدهای آن را بپذیرد و طبق آموزه‌های دینی، گرایش به اختیار همسر در انسان امری فطری و طبیعی است که با رعایت معیارهای اسلامی همانند ایمان و دین‌داری، اخلاق نیک، اصالت خانواده و ... می‌توان سعادت و خوشی را به زندگی هدیه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha