دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پودمانی

حجت الاسلام و المسلمین مومنی از برگزاری اولین دوره پودمانی ۱۲۰ نفر از طلاب پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه دراصفهان، اظهار کرد:به همت حوزه علمیه اصفهان در حال برگزاری اولین دوره پودمانی برای طلابی هستیم که از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرش شده اند.

وی تصریح کرد: در این دوره حدود ۱۲۰ نفر از طلابی که در یک شرایط برابر با دیگر شرکت کنندگان موفق به کسب نمرات لازم در آزمون کتبی و همچنین مصاحبه حضوری استخدامی آموزش و پرورش شدند، شرکت داشتند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: طلاب در طرح آموزشی یاد شده به مدت ۲۰ روز شرکت می کنند و مهارت های تدریسی و آموزشی با موارد درسی را فرا می گیرند، همچنین افراد غیر طلبه پذیرفته شده در آموزش و پرورش باید این دوره را به نحوی دیگر از طریق نظام آموزش و پرورش بگذارند.

وی متذکر شد: هیچ تفاوتی بین شرکت کنندگان طلاب و افراد غیرطلبه که مدرک متناسب با ساختارهای آموزش و پرورش دارند جهت استخدام وجود ندارد و ظرفیت خاصی برای طلاب در ماده ۲۸ قانون استخدامی آموزش پرورش دیده نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی اظهار کرد: باتوجه به اینکه امروزه باید پرداختن به آموزش توأمان با پرورش باشد و وجود طلاب مستعدی که آماده خدمت در عرصه تعلیم و تربیت هستند، درخواست و مطالبه ما از مسئولان امر این بوده که ظرفیت بیشتری به پذیرش طلاب اختصاص بدهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضرطلاب در یک روند معمولی همچون سایر افراد در این آزمون شرکت می کنند و جذب می شوند، گفت: ولی نیازمند تأمل، توجه و دقت بیشتری از طرف مسئولین آموزش و پرورش هستیم تا با توجه به وجود عرصه های آموزشی و دینی، فعالیت های پرورشی و تدریس تعلیمات دینی، دروس عربی و معارف در آموزش و پرورش، جذب بیشتری از بین طلاب داشته باشیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم طلاب و روحانیون آموزش دیده به خوبی از انجام این ماموریت ها بر می آیند علاوه بر اینکه می توانند نقش تربیت دینی خود را نیز بخوبی ایفاء کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه با توجه به عصر رسانه و سلطه نظام امپریالیسم رسانه ای و فرهنگی بر دنیا شاهد بروز آسیب های اجتماعی شدیدی در بین نوجوانان، جوانان و حتی کودکان هستیم، گفت: نظام آموزش و پرورش هم باید توجه و تمرکز بیشتری برای پاسخ گویی به نیاز تربیت و پرورش نسل جوان داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی عنوان کرد: براین اساس نظام آموزش و پرورش پرداختن به مسائل پرورشی را باید در اولویت کار خود قرار دهد و این مهم جز با تلاش معلمین دلسوز از کادر آموزش و پرورش که نسبت به نکات اخلاقی و تربیتی باید توجیه باشند، میسّر نخواهد شد.

وی متذکر شد: زمانی که طلاب وارد عرصه آموزش به‌عنوان دبیر و معلم می شوند، قطعا تاثیرگذاری بیشتری را در اخلاق، تربیت دانش آموزان، ایجاد نگرش صحیح و رشد باورهای نوجوانان و جوانان خواهند داشت.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان با تاکید بر وجود معلمان تلاشگر و اخلاقی در نظام آموزش و پرورش گفت: طلاب و روحانیون هم می توانند با حضور خود، به آنها کمک کنند تا شاهد رشد و گسترش فزاینده اخلاق و معنویت در بین دانش‌آموزان در نظام آموزش و پرورش باشیم.

هیچ تفاوتی بین طلاب و  غیرطلاب در جذب آموزش و پرورش وجود ندارد

هیچ تفاوتی بین طلاب و  غیرطلاب در جذب آموزش و پرورش وجود ندارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 2
    طلاب می توانند در تمام رشته های علوم انسانی(علوم اجتماعی،روانشناسی،....)همچنین آموزگاری ابتدایی شرکت کنند در حالی که برای غیر طلاب فقط با داشتن مدرک تخصصی هر رشته است.
    • طلبه IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      3 0
      اولا طلاب تنها در 8 رشته مجاز به انتخاب هستند ثانیا در حوزه تا گرفتن سطح 2 (همان کارشناسی دانشگاه) طلبه در این 8 سال طلبه در تمام این 8 رشته مطالعاتی صورت عمومی و تخصصی داشته است. پس فرق میکند بین طلبه ای که تا گرفتن سطح 2 باید 8 سال در بخواند و دانشجویی که تا کارشناسی نهایتا 3 تا 4 سال درس میخواند
  • گودرزی معظمی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام علیکم واقعاجای تاسف داره برای مسئولین دولت چون که کارسناسی گرفتن درحوزه ۸سال طول میکشه و۲سال سربازی جمعا۱۰سال ولی درصورتی که دانشجو۴ساله کارشناسی رومیگیره و۲سال هم سربازی جمعا۶سال یعنی دانشجوها۴سال ازماجلوترهستن امیدوارم که مسئولین حوزه بادولتمردان صحبت کنن که یاطلاب روازسطح۱پذیرش کنندیاسربازی رولغوکنند انشاالله به گوش آقای اعرافی برسد