شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صالح  جامعه المصطفی حرم رضوی

حوزه / رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان رضوی گفت: پیام کربلا فرانژادی، فراملیتی است، لذا طلاب از فرصت حضور در اجتماع اربعین حسینی به‌عنوان یک مبلّغ دینی برای ارتباط چهره به چهره با افراد مختلف از جوامع گوناگون استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان رضوی، ظهر امروز دوشنبه ۱۴ شهریور در مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی طلاب المصطفی خراسان در حرم رضوی گفت: برای اولین بار پس از گذشت ۴۰ سال، کاروان زیارتی المصطفی خراسان با مدیریت طلاب قرار است به زیارت امام حسین (ع) در اربعین مشرف شوند.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان رضوی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های جامعة المصطفی استفاده از ظرفیت‌های طلاب غیر ایرانی در فعالیت‌های علمی و فرهنگی است و افزود: گردهمایی عظیم اربعین برای همه طلاب اعم از خواهران و برادران یک فرصت بزرگ تبلیغی و معنوی است.

وی اظهار کرد: پیام کربلا فرا نژادی، فراملیتی است، لذا طلاب از فرصت حضور در اجتماع اربعین حسینی، به‌عنوان یک مبلغ دینی با سایر کشورها ارتباط برقرار کند، فرصت زیارت امام حسین (ع)، زمان مناسبی برای ارتباط چهره به چهره با افراد مختلف از جوامع گوناگون است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح خطاب به مبلغان جامعه المصطفی از تهیه پیام‌های کربلا در قالب‌های مختلف در طول سفر اشاره کرد و ادامه داد: این سفر فرصت مناسبی است که به خودسازی فردی بپردازید، از کارهای لغو و بیهوده پرهیز کنید، در هنگام پیاده‌روی ذکر بگویید، آیات قرآن را تلاوت کنید، فرصت خوبی برای حفظ قرآن کریم است، در این سفر زیارتی در کنار تبلیغ دینی به سایر هم‌سفران خود کمک کنید.

وی در ادامه به زائران حوزوی سفر اربعین به تفکر و اندیشه پیرامون قیام امام حسین (ع) و سخنان حضرت زینب (س) پس از حادثه عاشورا در زمان سفر دعوت کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت ارتباط چهره به چهره، روابط بین‌المللی خود را گسترش دهید، به تشریح مسائل جهان اسلام، لزوم اتحاد مسلمانان و انسجام اسلامی بپردازید، از گفتگوها و پرداختن به مسائلی که باعث تفرقه‌افکنی می‌شود پرهیز کنید.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز استکبار جهانی نقشه تفرقه و تجزیه جهان اسلام را کشیده است ادامه داد: امروز باید امت اسلام را آگاه کنیم که نباید در زمین دشمن بازی کنند، لذا در سفری که به عراق دارید، نسبت به مسائل سیاسی این کشور اظهارنظر نکنید زیرا ممکن است به خاطر عدم آگاهی نسبت به برخی مسائل عراق باعث ایجاد خلل در راهپیمایی عظیم اربعین شوید.

وی بابیان اینکه امروز امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سنبل مبارزه با اسرائیل در جهان است، یادآور شد: باید نگاه تمدنی نسبت به مسئله عاشورا و اربعین داشته باشیم، این نگاه را باید در جهان اسلام توسعه و انتقال دهیم.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (علیهم‌السلام) تأکید زیادی به زیارت امام حسین (ع) داشتند، گفت: امروز اربعین و عزاداری برای امام حسین (ع) یکی از نمادهای شیعیان در جهان است.

وی بابیان اینکه در سیره ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در هر دوره‌ای نسبت به پاسداشت و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) تأکید شده است، اظهار داشت: در زمان امام باقر (ع) مراسم روضه برپا کردند، همچنین در سیره امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) افرادی به‌عنوان نماینده خود، به زیارت امام حسین (ع) می‌فرستادند، زمانی که امکان سفر و زیارت را نداشتند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی خطاب به طلاب جامعة المصطفی العالمیه که به زیارت امام حسین (ع) مشرف می‌شوند، گفت: از فرصت طلایی زیارت امام حسین (ع) در اربعین غفلت نکنید؛ علما و مراجع تقلید، هرگاه دغدغه و گرفتاری داشتند، با پای پیاده از نجف به کربلا می‌آمدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرازی نیا تأکید کرد: طلاب جامعه المصطفی از کشورهای مختلف هستید، در این سفر مبلغ فرهنگ ولایت باشید.

گفتنی است در راهپیمایی عظیم اربعین ۱۴۰۱ از خراسان رضوی ۴ کاروان خانوادگی، ویژه خواهران و برادران حوزوی جامعة المصطفی العالمیه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha