پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین

حوزه/ مسئول اداره راهبری عملیات اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) و اعلام درخواست مدیران کل شهرستان‌های مرزی بیش از دوهزار و پانصد مبلغ در موکب‌های مرزی مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام تتار مسئول اداره راهبری عملیات اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: با توجه به بحث اربعین حسینی (ع) اداره کل اعزام مبلغین با درنظر گرفتن فعالیت‌های تبلیغی در داخل کشور سعی برآن دارد که فعالیت‌های عمده‌ای را در چهار موکب اصلی مهران، چذابه و شلمچه وقصرشیرین با تلاش مبلغین انجام دهد.


وی در ادامه افزود: مدیران کل شهرستان‌های خرمشهر، مهران، دشت آزادگان و قصر شیرین از مدتی قبل اعلام آمادگی کردند که برای موکب‌های برپاشده درمناطق مرزی چهارگانه نیاز به مبلغ دارند. با توجه به این اعلام آمادگی شهرستان‌ها، بررسی‌های لازم انجام گرفت و طبق آن مشخص شد هرکدام از این شهرستان‌ها به تفکیک شلمچه هزار مبلغ، چذابه هزارمبلغ، مهران پانصد وقصرشیرین دویست مبلغ برای استقرار در موکب‌ها نیاز دارند.


وی در ادامه گفت: با آغاز به کار سامانه شمع که تمام فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اعم از ثبت گزارش، ثبت فعالیت‌ها، اعلام ظرفیت‌های تبلیغی و دعوت از مبلغان در آن انجام می گیرد دوستان در شهرستان ها به تعداد نیاز ظرفیت تبلیغی باز کردند به طور مثال در شلمچه احتیاج به هزار مبلغ داشتند و هزار ظرفیت درخواست باز شد. پس از این بازشدن ظرفیت هر طلبه با مراجعه به سامانه یکی از شهرستان‌ها را انتخاب کرده و اعلام می‌کند در یک بازه زمانی مشخص حضور خواهد داشت.


حجت‌الاسلام تتار با اشاره به اینکه بازه‌های زمانی برای حضور هرمبلغ در موکب‌ها سه روزه است و اگر مبلغی بخواهد بیشتر از سه روز هم بماند مانعی ندارد افزود: حضور مبلغین در موکب‌ها از ۱۳ شهریورماه تا ۲۷ شهریور یعنی چند روز پس از پایان اربعین ادامه خواهد داشت.


وی افزود: بعد از اعزام مبلغین به منطقه مورد نظر، توسط مدیر شهرستان مورد استقبال قرار گرفته و به موکبی که نیاز هست اعزام و فعالیت خود را آغاز می‌کنند. همچنین عملیاتی طراحی شده و در قالب یک کتاب کار توسط سامانه شمع و سازمان تبلیغات در بین مبلغان پخش خواهد شد.

مسئول اداره راهبری عملیات اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مبلغان در دورهٔ حضور خود، فعالیت‌های متنوعی اعم از تبلیغ چهره به چهره، سخنرانی، نمازجماعت، تبلیغ کودک و نوجوان و مشاوره انجام خواهند داد.


وی در ادامه به سایر فعالیت‌ها در شهرستان‌های غیرمرزی در کل کشور اشاره کرد و گفت: تعدادی از مبلغان در شهر خودشان مشغول به تبلیغ هستند و جمعیت زیادی هم از هموطنان به مراسم اربعین نمی‌روند، در این خصوص دوستان ما در کل کشور برنامه‌های مختلفی برای این عزیزان که جاماندگان به شمار می‌آیند خواهند داشت.


حجت‌الاسلام تتار گفت: برنامه‌هایی همچون مراسم پیاده روی جاماندگان، تکریم پیرغلامانی که توان حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) را ندارند برنامه ریزی شده و انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha