جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اماده سازی مورچه به امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ موکب شهدای مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد مستقر در مرز شلمچه از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائرین اربعین حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج ، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی، در آیین افتتاحیه موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه گفت: اکثر نیت واقفین خیراندیش در کشور، وقف عزاداری امام حسین (ع) است ولی متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد موقوفه کمی با این نیت داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمدادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان سازمانی مردمی با همت خیرین گرانقدر و واقفین خیراندیش در موضوعات فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و عمرانی باری از دوش مردم برداشته و همدوش و همراه با مردم مشکلات آنها را در موضوعات ذکر شده حل می کند و این امر مستلزم وقف بیشتر با موضوع نیازهای مردم است.

نصیرالاسلامی ابراز کرد: با اینکه در استان ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد موقوفات کمی داریم، ولی خدمات اوقاف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بسیار مطلوب است .

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۳۲ فقره موقوفه منفعتی درآمدزا دارد که آمار بسیار کمی است و با توسعه فرهنگ وقف می توان دامنه این خدمت و سنت حسنه را توسعه داد.

نصیرالاسلامی ادامه داد: در بحث اربعین سید و سالار شهیدان اوقاف خدمات خوبی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در مرز شلمچه جهت خدمت رسانی به زوار شروع کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک های اهدایی مردم استان به موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه که بصورت مشترک با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شده است به صورت منظم جهت ارائه خدمات به زائران امام حسین علیه السلام ارسال میگردد.

وی بیان کرد: اسکان، توزیع شربت و آب معدنی، پذیرایی و خدمات بهداشتی و فرهنگی از خدمات این اداره کل در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدامات انجام شده موکب‌ شهدای مدافع حرم از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائرین اربعین حسینی خواهد بود.

نصیرالاسلامی در پایان گفت: اربعین حسینی کهکشانی بوده که خداوند متعال در آسمان تشیع قرار داده است و ما می توانیم با این کهکشان راه سعادتمندی را بهتر پیدا کنیم

انتهای پیام

موکب شهدای مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه آغاز به کار کرد

موکب شهدای مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه آغاز به کار کرد

موکب شهدای مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه آغاز به کار کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha