دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ مسئله امر به معروف و نهی از منکر از ارکان حفاظتی فرهنگ، امنیت، سیاست ، آرامش روح و ابعاد مختلف بشری معرفی شده است، لذا در قرآن کریم این واجب شرعی و عقلی متوجه آحاد جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین اجلاسیه بین المللی امر به معروف و نهی از منکر،(واجب فراموش شده) پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اندیشمندان جهان اسلام اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، تشکل های مردمی و فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر در سالن همایش های الغدیر برگزار گردید.

سخنرانان این جلسه حجج اسلام و المسلمین صدیقی، قائم مقامی، مبلغی، آقایان هاشمی گلپایگانی، تقوی، مایکل کوک و سرکار خانم خزعلی بودند که حجج اسلام والمسلمین صدیقی، مقامی و مایکل کوک با ارسال پیام هایی تصویری مطالبی را در موضوع اهمیت و جایگاه این واجب الهی بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی طی پیامی ویدئویی گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر از ارکان حفاظتی فرهنگ، امنیت، سیاست ، آرامش روح و ابعاد مختلف بشری معرفی شده است لذا در قرآن کریم این واجب شرعی و عقلی متوجه آحاد جامعه شده است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه قلب و گلبول های سفید را در جامعه دارد؛ خوبی ها را برای جامعه تصفیه و جذب می‌کند و بدی ها را دفع می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر نقش ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و تشکیل امت واحده افزود: مساله‌ی امر به معروف و نهی از منکر بایستی به گفتمان عمومی، فراخوانی فراجناحی و فرادولتی و یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار کرد: ورود تشکل های مردمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در آموزش های عمومی و تخصصی هر عرصه از جمله آموزش های فقهی، روانشناسی‌و جامعه شناسی متناسب با هر محیط ضروری است.

وی در ادامه افزود: بایستی ستاد امر به معروف به عنوان کانون مرکزی همه تشکل ها را شناسایی کرده و برای ارتباط و تعامل عمومی برنامه تدوین کند تا با یک محوریت واحد،روح واحد و هدف واحد هم افزایی و نقش آفرینی در جهت حفاظت از خون شهدا و اطاعت از ولایت فقیه که امروز نیابت حضرت حجت در ولایت فقیه است داشته باشند.

استاد حوزه علمیه در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان این اجلاسیه گفت: اقدام به برگزاری همایش‌های کلان کشوری و بین المللی در تبیین این گفتمان موثر خواهد بود.

نهضت سواد آموزی امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد

در ادامه علی تقوی پژوهشگر عرصه امر به معروف و نهی از منکر نیز در سخنانی گفت: باید در سراسرجهان نهضت سواد آموزی امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد و این به دست آحاد جامعه است.

وی اظهار کرد: گفتمان سازی این فریضه به سرعت در حال گسترش است اما خطری که هست کندی آموزش در این زمینه است.

مدیر موسسه تمدن موعود با تاکید بر هم افزایی و تعامل با نهادها و ستاد های متولی گفت: امروز مسلمین در هر کجای جهان بایستی شرایط، شبهات، مراحل و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را بیاموزند و به دیگران نیز تعلیم دهند و نباید اجازه داد اختلاف نظرها خللی در این فریضه ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha