چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ خدمت رسانی دو موکب ایرانی و عراقی در منذریه عراق به زائران اربعین

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از خدمت رسانی ۲۴ ساعته موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم و ابومهدی در منذریه عراق به زائرین سیدالشهدا(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و برپایی موکب به منظور خدمت رسانی به زوّار سید الشهدا(ع)، اظهار داشت: خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله حسین(ع) در اربعین حسینی از ۱۶ شهریور ماه در قالب مواکب حسینی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائرین سیدالشهدا(ع) به صورت ۲۴ ساعته در مواکب اداره کل اوقاف انجام می‌شود، افزود: هرچند یکی دو روز اخیر تردد زوّار در کلیه مرزها با محدودیت‌هایی مواجه شده، اما خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) از مرز خسروی به عنوان کوتاه‌ترین مسیر تا کربلا در منذریه واقع در خاک عراق کماکان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، خاطر نشان کرد: موکب الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از سه روز پیش در منذریه عراق مستقر شده و مشغول خدمات‌رسانی به زوّاری است که از قبل خود را به این قسمت مرزی رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۰ خادم در موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم و ابومهدی به زائرین سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی می‌کنند، عنوان کرد: پذیرایی در این موکب شامل صبحانه، میان‌وعده، ناهار و شام از محل موقوفاتی نظیر آقاباباخان، صاحبدیوان، معزالوزاره، قوام و نصیرالملک ارائه می‌شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به زائرین تا ۴ روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد، گفت: امسال آشپزخانه اختصاصی توسط موکب دایر شده و صبحانه از یک ساعت بعد از اذان صبح، ناهار نیز تا یک ساعت بعد از نماز ظهر و شام نیز حدود یک ساعت بعد از اذان مغرب و عشاء در نظر گرفته شده و علاوه بر این، پذیرایی میان‌وعده نیز برای زوّار تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha