سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا عادل غلامی امام جمعه قصر شیرین

حوزه/ امام جمعه اهل سنت قصر شیرین گفت: امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان و بلکه بالاتر از این، پیروان ادیان است که ارادت خود را با شرکت در پیاده روی عظیم اربعین به منصه ظهور می‌رسانند.

ماموستا عادل غلامی امام جمعه اهل سنت قصرشیرین در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه » در کرمانشاه، اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام عاشورا در حقیقت به دنبال اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه اهل سنت قصر شیرین با اشاره به حدیث نبوی (ص) در خصوص مقام حسنین(ع) که فرمود: «انَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَینَ هُما رَیْحانَتایَ مِنَ الدُّنْیا» گفت: امام حسین(ع) نور چشم پیامبر(ع) بوده و عشق و علاقه ما به سرور آزادگان عالم، واجب است.

وی تصریح کرد: عشق و علاقه اهل سنت به خاندان پیامبر(ص) بر مبنای دو اصل مهم و مشترک یعنی فرمان الهی و سنت نبوی(ص) است.

روحانی اهل سنت با بیان این که امام خمینی(ره) فرمودند: تکلیف ماها را حضرت سیدالشهدا(ع) معلوم کرده است، گفت: دشمن امروز از وحدت ما حول فرهنگ عاشورایی هراسناک است.

ماموستا غلامی یادآور شد: یکی از درس های عاشورا ابراز انزجار از ظلم و ستم می باشد؛ هر کس از تفکر حسینی(ع) پیروی کند، بی‌ گمان هیچ گاه تن به ذلت نخواهد داد و پیروزی جبهه مقاومت، خصوصا رزمندگان فلسطینی درس عبرتی برای مقابله با ظلم ظالمان است.

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین گفت: به رغم گذشت قرنها از قیام جانسوز عاشورا، دشمنان اسلام و سنت نبوی(ص) با صرف بودجه های سنگین در رسانه ها برای تحریف و کم رنگ جلوه دادن قیام امام حسین(ع) تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان و بلکه بالاتر از این، پیروان ادیان است که ارادت خود را با شرکت در پیاده روی عظیم اربعین به منصه ظهور می رسانند.

ماموستا غلامی گفت: دشمنان از اربعین می ترسند، چون اربعین طومار نسخه استعماری «تفرقه بیانداز و حکومت کن» را در هم می پیچد.

وی در پایان گفت: جای بسی افتخار است که توفیق اسکان و خدمت به زوّار امام حسین (علیه السلام) در مسجد قادری الحسینی اهل سنت قصر شیرین را پیدا کردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha