پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ توفیق طلبه شدن از نعمت هایی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم سیده صدیقه هادوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع طلاب مدرسه الزهرا(سلام الله علیها) کلاردشت گفت: بر اساس مبانی دینی انسان در انجام هرکاری نیازمند آن است تا توفیق رفیق راهش شود و لذا در طول قرون متمادی توده های مردم همواره خواستار کسب توفیق و برکت از خداوند بوده اند چرا که اَلتَّوفیقُ مِنَ السَّعادَةِ وَ الْخِذلانُ مِنَ الشَّقاوَةِ؛ توفیق انجام کار نیک از خوشبختی و بی توفیقی از بدبختی است.

وی اضافه کرد: توفیق یعنی اینکه خداوند مقدمات وصول به مقصود را برای بنده اش فراهم کند و سلب توفیق از میان بردن آنها است که نتیجه اعمال انسان‏ این امور را در پی دارد.

فعال فرهنگی بیان کرد: در فرهنگ قرآن کریم نیز توفیق به معنای آسان کردن است؛ یعنی خدای سبحان پیمودن راه را برای انسان آسان‌تر می نماید؛ به این معنا که گرایش قلبی او به سمت امور خداپسند آسان‌تر می‌شود و اسباب و علل حرکت در این مسیرها، برایش فراهم‌تر می‌گردد.

وی افزود: توفیق طلبه شدن و سربازی در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) از نعمت هایی است که نصیب هر کسی نشده و به تعبیر بزرگان می بایست هزاران بار خداوند را بر آن شکر کرد. در روایات آمده است که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به حضرت علی(علیه السلام) فرمود، اگر خدا یک نفر را به وسیله تو هدایت کند، برای تو از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد بهتر است.

هادوی دو عامل پایداری در برابر مشکلات و عمل خالصانه را در کسب توفیقات موثر دانست و تصریح کرد: توفیق طلبگی هر چند نعمت عظیمی است اما توفیق ادامه راه در مسیر حق نیز بسیار مهم بوده و آثار و برکات فراوانی را در زندگی طلبگی به دنبال دارد، در عین اینکه در کنار توفیق الهی فراهم نمودن دیگر ابزار و توسل به اهل بیت(علیهم السلام) از اهمیت وافری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha