شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فیلم دینامیت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خواستار پخش بدون سانسور فیلم دینامیت در شبکه خانگی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سیدمحمد صالح هاشمی گلپایگانی با تبریک روز سینما به هنرمندان متعهد و علاقه مند به این مرز و بوم و نظام اسلامی با بیان این که راجع به تخریب امر به معروف و نهی از منکر به سرعت نام فیلم های گشت ارشاد ۳ و دینامیت به اذهان متبادر می شود، گفت: فیلم ارشاد ۳ چندان محبوبیت نداشت ولی نمایش بدون سانسور فیلم دینامیت در سینمای خانگی می‌تواند اندکی از آثار منفی آن بکاهد و ساخت فیلم های فاخر در حوزه امربه معروف و نهی از منکر طبق اساسنامه بنیاد فارابی اصلاح اذهان جامعه را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بی جهت نمی خواهیم به یک مسئله هر چند کوچک اصرار کنیم ولی وظیفه قانونی ستاد حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، افزود: تاکید بر جبران لطمه وارده از فیلم دینامیت به خاطر این است که در تاریخ ایران هیچ فیلمی به اندازه این فیلم و گشت ارشاد۳ آمران به معروف و ناهیان از منکر را تخریب نکرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور درباره دلایل پخش بدون سانسور فیلم دینامیت گفت: بخش هایی از این فیلم توسط وزارت ارشاد سابق در حالی حذف شده که اتفاقاً قسمت سفید فیلم بوده تا یکسره سیاه نمایی نکند و از آثار تخریبی این فیلم بکاهد.

به گفته هاشمی گلپایگانی، در قسمت سانسور شده فردی موجه و دلسوز به عنوان رئیس حوزه علمیه، این دو طلبه بی محتوا و لوده را می خواهد و اظهار می دارد که شما اصلاً نمی توانید طلبه باشید.

وی به نکته عجیبی اشاره کرد و گفت: کارگردان فیلم می گفت، دولت سابق از وی تعهد گرفته که این قسمت را پخش نکند.

هاشمی گلپایگانی به توقع ستاد از مدیران دغدغه مند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: اگر ستاد هم مطالبه جبران خسارات این دو فیلم را نمی کرد، بهتر بود این وزارتخانه تمهیدی برای آن می اندیشید و به این اکتفا نمی شد که این آثار از دولت سابق باقی مانده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تأکید کرد: ما وظیفه داریم با هر جریانی که امر به معروف و نهی از منکر را تخریب کند و یا جلوی برنامه های خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بگیرد با پشتوانه مردمی، قدرتمندانه مقابله کنیم و جلوی دیکتاتوری غرب زده رسانه ای را بگیریم.

وی با اشاره به انتظارات مردمی از دولت سیزدهم گفت: مسئولیت وزارت فرهنگ با این حجم نابسامانی های باقی مانده از سابق در جامعه، خیلی سنگین است و ما شاهد زحمات وزیر و معاونان هستیم ولی خروجی این خدمات برای مردم مهم است؛ مانند صدا و سیما که می گویند خیلی کارمند دارد و تلاش می کند ولی آنچه از صفحه شیشه ای تلویزیون خارج می شود، مهم است.

وی با بیان اینکه زحمات فراوان مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افکار عمومی بروز و ظهور کمی دارد، تصریح کرد: باید مردم از خانم خانه دار تا خانواده شهدا تحول را احساس کنند و درباره دولت مردمی به مشارکت در تصمیم گیری و تصمیم سازی امید داشته باشند و با گذشت یکسال از دولت سیزدهم امید مردم به ناامیدی تبدیل نشود.

هاشمی گلپایگانی با ییان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد انقلابی است که باید سخنگوی مردم به خصوص مومنان و متدینان باشد، افزود: با همین رویکرد، دولت مردمی را برای رسیدن به اهداف الهی و ارزشی حمایت و کمک همه جانبه می نماییم.

وی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در حوزه های مختلف، امر به معروف و نهی از منکر را از ستاد مطالبه و به اعتراضات این نهاد مردمی به عنوان نعمتی اصلاح گرایانه نگاه کنند، افزود: از مدیریت و علمای حوزه علمیه نیز چنین درخواستی را مطرح کردیم تا این مطالبه گری را از ستاد داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha