چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رئیس جامعةالمصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جامعة المصطفی نقش مهمی در گسترش زبان فارسی داشته و دارد و از سبک خاصی برای تعلیم و ترویج زبان فارسی استفاده می کند و همین مسئله سبب عقبه فکری در حوزه های دیپلماسی علمی، فرهنگی و اقتصادی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی در دیدار دکتر رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری که در قم برگزار شد، گفت: سابقه جامعة المصطفی به قبل از انقلاب برمی گردد، ولی به برکت انقلاب و امام راحل امروز شاهد حضور خوب جوانانی از سراسر دنیا برای فراگیری علوم آل محمد(ص) به این مرکز علمی هستیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه بیان داشت: مسئولین این مرکز برای پویایی بیشتر اقدام به برنامه ریزی بهتر و راه اندازی و توسعه رشته هایی در علوم مختلف اسلامی، انسانی، زبان و فرهنگ کردند که در حوزه های علمیه نبوده و این الان به بیش از  ۴۰۰ رشته می رسد.

وی افزود: پیشگام راه اندازی رشته علوم انسانی مرحوم آیت الله مصباح یزدی بوده و همان راه را المصطفی هم شروع کرده است و توانسته کار ساز و تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی گفت: در بحث زبان و فرهنگ هم که توانسته ایم ۱۷ زبان راه اندازی کنیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه بیان داشت: المصطفی عضو اتحادیه مراکز اسلامی است و از ۱۳۰ ملیت در این مرکز مشغول تحصیل می باشند و در جهان هم کم نظیر است. ۵۳ هزار نفر به‌صورت حضوری و ۱۰ هزار نفر نیز در دوره‌های مجازی مشغول تدریس می‌باشند.

وی افزود: این مرکز دارای دانشگاه مجازی است که سالانه ۲ هزار نفر از شخصیت های علمی و فرهنگی در این مؤسسه حضور و تحصیل می کنند و سایر شخصیت های اهل علم، ارتباط پیدا می کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی با بیان این که این نهاد علمی اختصاصی به شیعیان ندارد و بخش مهمی از طلاب و دانشجویان المصطفی را پیروان مذاهب دیگر اسلامی تشکیل داده‌اند،گفت: این مرکز شعبه ای هم در گرگان برای اهل سنت دارد و در حال خدمت رسانی است.

رئیس المصطفی العالمیه با بیان این که با اشاره به ظرفیت بالای المصطفی در عقبه بین المللی، گفت: حضور پرتعداد و فعال جامعه المصطفی در سراسر جهان می‌تواند قدرت و عقبه علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی را افزایش دهد، بیان داشت: جامعة المصطفی نقش مهمی در گسترش زبان فارسی داشته و دارد و از سبک خاصی برای تعلیم و ترویج زبان فارسی استفاده می کند و همین مسئله سبب عقبه فکری در حوزه های دیپلماسی علمی، فرهنگی و اقتصادی است و قابل استفاده می باشد.

وی افزود: در بخش اقتصادی هم تفاهم نامه هایی با وزارتخانه اقتصاد و صمت داشته ایم ولی تا کنون این ظرفیت مهم مورد استفاده قرار نگرفته است.

رئیس المصطفی العالمیه ادامه داد: امروز با وجود این ظرفیت مهم، اما جایگاه آن مورد مغفول مسئولین کشور مانده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی گفت: امروز حضور جامعة المصطفی در جهان به عنوان شبکه بین المللی است و می تواند بهترین تأثیر را در دنیا داشته باشد و لذا باید از نظر اقتصادی و فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha