دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غا

حوزه / استاد حوزه علمیه گفت: اگر اربعین بیاید و برود، فرد نه توجهی داشته باشد و نه عزاداری خاصی کند، نشان از ضعف در شیعه بودن او است، پس اربعین باید مورد توجه همه شیعیان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی ظهر امروز در جمع زائران حضرت امامزاده ابراهیم فین کاشان، با اشاره به اینکه اربعین، لبیک گفتن به امام حسین(ع) است، اظهار داشت: روایت معروفی از امام حسن عسکری(ع) مطرح است که در آن حضرت(ع) یکی از علائم مؤمن را زیارت اربعین معرفی کردند.

وی افزود: یکی از معنای این روایت، یعنی رفتن به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین که بعضی از بزرگان احتمال داده‌اند مُراد خواندن و قرائت زیارت اربعین است، و لذا لازم است تا شیعه مؤمن مسلمان به اربعین امام حسین(ع) یک توجه ویژه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: یک مصداق از توجه ویژه این است که در هر شهری که حضور داریم، اقامه عزا و سوگواری کنیم و یک مصداق دیگر آن رفتن به زیارت امام حسین(ع) است و البته مصداق بالاتر پیاده‌روی آن هم از فاصله‌های دور برای زیارت امام حسین(ع) است که به خصوص در مورد زیارت حضرت(ع) با پای پیاده در روایات خیلی سفارش شده است.

امام جمعه سابق خمینی شهر تصریح کرد: آنچه مهم است و انسان از این روایت می‌فهمد آن است که شیعه باید به اربعین امام حسین(ع) توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر اربعین بیاید و برود، فرد نه توجهی داشته باشد و نه عزاداری خاصی کند، نشان از ضعف در شیعه بودن او است، پس اصل این مطلب باید مورد توجه همه شیعیان قرار گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha