چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دوره خانواده ویژه طلاب خواهر حوزه علمیه دزفول

دوره آموزشی مباحث خانواده در مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، دوره آموزشی مباحث خانواده با حضور طلاب و مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) شهرستان دزفول و با ارائه کارشناسان مسائل خانواده برگزار شد.

در این دوره آموزشی خانم مرضیه مهران پور گفت: خانواده فضایی برای رشد و تعالی آدمی است و انسان گمشده خود را در این بستر پیدا می کند ولی باید مراقب باشد خود و هدف متعالی را در این وادی گم نکند.

وی با بیان اینکه نیاز انسان به زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده یک نیازی فطری است، ادامه داد: نظام خانواده با پیمان ازدواج زن و مرد پایه گذاری می‌شود و این زوج ستون اصلی خانواده را تشکیل می دهند.

کارشناس خانواده افزود: بدون تردید ریشه بسیاری از کج روی ها و نابهنجاری های اجتماعی، خانواده های نا آرام و متلاطم است.

مهران پور به اهمیّت همسرگزینی در پویایی خانواده اشاره و عنوان کرد: از جمله اهداف ازدواج که افراد باید به آن دقت کنند تشکیل خانواده بر پایه مهر و محبت و با هدف آرامش روان است.

وی با بیان اینکه اولویت اول زندگی برای مرد و زن، همسر است، خاطرنشان کرد: شغل و مسئولیت بیرون از خانه و حتی فرزند نباید شغل اول زن و مرد که همسرداری است را از آنها بگیرد. ابراز عشق و محبت به همسر امری با اهمیت است و نباید به خاطر مسئولیت پذیری در اجتماع، نسبت به همسر و خانواده بی توجه بود ولی متأسفانه در زندگی های امروزی این مسئله رنگ باخته است.

در ادامه این دوره آموزشی حبیب الله سعد، کارشناس خانواده به بیان برخی از عوامل پیشگیری از طلاق پرداخت و بیان داشت: یکی از عوامل مهم در کاهش و پیشگیری از طلاق صله ارحام است. به علاوه اسلام نیز بر این مسئله تاکید می کند و از جمله عوامل مؤثر در افزایش طول عمر انسان به شمار می آید.

وی افزود: دعا کردن به صورت جمعی یا برگزاری نماز به صورت جماعت در خانه می تواند به جلوگیری از ویژگی های بد اخلاقی و پیشگیری از طلاق کمک بسزایی کند.

کارشناس خانواده با بیان اینکه عوامل اختصاصی پیشگیری از طلاق به دو گروه سلبی و ایجابی تقسیم می شوند، گفت: از جمله عوامل سلبی، عدم انتقال اختلافات به والدین و به افراد خارج از خانواده است و از جمله عوامل ایجابی، ایجاد رابطه نزدیک در طول روز میان زوجین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha