شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
فاضل لنکرانی

حوزه/ مکتب قم امروزه چقدر حرف های نو و مهمی دارد که لازم است به خوبی منعکس شود، بنده معتقدم که نوآوری های مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در فقه اصلا گفته نشده است و دو فصلنامه" فقه و اجتهاد" فرصت خوبی می دهد که این آرا و افکار به خوبی منتشر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی امروز در جلسه هیئت تحریریه دو فصلنامه "فقه و اجتهاد" که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد، با تشکر از اعضای هیئت تحریریه این دو فصلنامه گفت: چند بار تصمیم برتعطیلی این مجله گرفته شده بود، اما با همت و تدبیر مسئولین و اعضای هیئت تحریریه این کار انجام نشد.

وی افزود: واقعا ما در این مجله به دنبال این هستیم که نوآوری های بزرگان حوزه در آن منعکس شود، باید به دنبال این باشیم که در دروس خارج حوزه تحقیقات و نوآوری ها جمع آوری شود و در این مجله نشر داده شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان ساخت: دنبال کار تکراری رفتن، هزاران اشکال دارد و ما نیز در این مجله به دنبال آن نیستیم، توقعی که از این دوفصلنامه می رود این است که اگر فقیهی مطالب نو و جدیدی دارد استیاد شود و در این مجله منتشر شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نوآوری های خوبی که در حوزه های نجف و قم وجود دارد ابراز داشت: باید به دنبال این باشیم که در حوزه علمیه قم یا نجف اگر حرف تازه ای زده می شود در این مجله منعکس شود که بحمدالله در این مدت این کار به خوبی انجام شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در آستانه یکصدمین سالگشت بازتاسیس حوزه علمیه قم هستیم و شایسته است که برخی شماره های این مجله به این کار اختصاص داده شود، معتقدم که در این ۵۰سال اخیر برخی افکار مرحوم آیت الله حائری موسس، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی گلپایگانی و برخی بزرگان دیگر در حوزه به خوبی مطرح نشده است نه در فقه و نه در اصول که لازم است حداقل یک شماره از این مجله به این امر اختصاص داده شود.

وی افزود: مکتب قم امروزه چقدر حرف های نو و مهمی دارد که لازم است به خوبی منعکس شود، بنده معتقدم که نوآوری های مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در فقه اصلا گفته نشده است و این مجله فرصت خوبی می دهد که این آرا و افکار به خوبی منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha