شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
جلسه نمایندگان مجمع طلاب و روحانیون استان یزد با مدیر و معاونان مدیریت استان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری در امور ۱۱ گانه پژوهشی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: این امور ۱۱ گانه عبارت است از کانون‌های علمی فعال، پژوهش‌های تحقیق پایانی، آثار جشنواره علامه حلی(ره)، کارگاه پژوهشی طلاب، کارگاه ماده واحد برای اساتید، نشریات مدرسه، نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاد اندیشی، نرم‌افزار فعال فراکاوش، پژوهش‌های تابستانه و جشنواره‌های مدرسه‌ای.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد صبح امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳جلسه نمایندگان مجمع طلاب و روحانیون استان یزد با مدیر و معاونان مدیریت استان در محل مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در این نشست به بیان گزارشی از عملکرد مدیریت حوزه علمیه یزد در سال‌های اخیر پرداخت.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری در امور ۱۱ گانه پژوهشی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، اظهار داشت: این امور ۱۱ گانه عبارت است از کانون‌های علمی فعال، پژوهش‌های تحقیق پایانی، آثار جشنواره علامه حلی(ره)، کارگاه پژوهشی طلاب، کارگاه ماده واحد برای اساتید، نشریات مدرسه، نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاد اندیشی، نرم‌افزار فعال فراکاوش، پژوهش‌های تابستانه و جشنواره‌های مدرسه‌ای.

مدیر حوزه علمیه یزد، با بیان این مطلب که در فعالیت‌های کانون‌های علمی در حوزه هر ۱۰ طلبه باید یک کانون علمی فعال داشته باشند، گفت: طلاب در این کانون‌های علمی در موضوعاتی که انتخاب می‌شود، مانند کلام، فلسفه و قرآن فعالیت می‌کنند که ۷۶ درصد طلاب حوزه علمیه یزد به صورت فعال در این کانون‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: طلاب پایه‌های ۳ تا ۵ که پژوهش‌های درسی دارند، از میان طلاب حوزه علمیه یزد ۹۲ درصد در پژوهش‌های درسی فعال و موفق بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس، با بیان اینکه تحقیق پایانی مربوط به طلاب پایه ۶ می‌باشد، یادآور شد: ۵۰ درصد از طلاب حوزه علمیه یزد در مساله تحقیق پایانی فعال بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی(ره) ۶۲ درصد از طلاب حوزه علمیه یزد دارای مقاله یا کتاب می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس ابراز کرد: در سال گذشته طلاب حوزه علمیه یزد ۱۳ کتاب در جشنواره داشته‌اند که در مدرسه علمیه تفت یک طلبه سه کتاب با موضوعات روز داشته است.

وی تصریح کرد: در مورد کارگاه‌های پژوهشی طلاب که هر ۵۰ نفر یک کارگاه تشکیل می‌شود، به صورت ۱۰۰ درصد طلاب حوزه علمیه یزد شرکت کرده‌اند و این کارگاه‌ها تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به برگزاری کارگاه‌های ماده واحده پرداخت و گفت: برگزاری این کارگاه‌ها به این معناست که همه اساتید باید همه مهارت‌های پژوهشی را فراگیرند که با برگزاری این کارگاه‌ها همه اساتید حوزه علمیه یزد در این کارگاه‌ها شرکت داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد نشریات مدرسه نیز از ۱۲ مدرسه علمیه در استان یزد، ۱۰ مدرسه دارای نشریه می‌باشند.

وی اظهار کرد: در بحث کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های علمی ۲۵ درصد از آمار موجود بوده که این رقم به این علت است که بخشی از برگزار کننده‌ها گزارش‌های خود ارسال نکرده‌اند، برای مثال مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) میبد در سال گذشته ۴ کرسی آزاد اندیشی و مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان ۳ کرسی آزاد اندیشی داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس عنوان کرد: مدرسه علمیه حجت بن الحسن (عج) میبد از بین بیش از هزار مدرسه علمیه در کشور رتبه ۵ را کسب کرده و معاون این مدرسه نیز به عنوان معاون برتر کشور پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: شورای پژوهش حوزه علمیه استان یزد نیز به عنوان شورای برتر کشور پذیرفته شده است.

در ادامه حجج اسلام سید عباس حسینی‌پور معاون آموزش، دهقانی نژاد معاون تهذیب، رشیدی مسئول نظارت و برنامه ریزی و سید حسین رضوی معاون آموزش اجرای دوره رشته‌های تخصصی حوزه علمیه استان یزد به بیان گزارشی از فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه یزد در زمینه‌های مورد نظر پرداختند.

همچنین نمایندگان مجمع طلاب و روحانیون نیز ضمن بیان پرسش‌های خود، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha