سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه خوی

حوزه/حجت‌الاسلام خانجانی گفت: خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دستاورد نامه‌های رهبر معظم انقلاب در ده سال پیش به جوانان آمریکایی و اروپایی است و این نیابتی خواندن تحصن‌ها در دانشگاه‌ها توسط غربی‌ها اشاره به همین موضوع است که مقام معظم رهبری در آن نامه توصیه کردند که جوانان آمریکایی و اروپایی نسبت به مسائل دنیا بی‌تفاوت نباشند و تحلیل کنند و معقول عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ محمد خانجانی امام‌جمعه موقت حاجی‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) منعکس‌کننده جلوه‌های الهی بودند که این جلوه‌ها گاهی در اخلاق ظهور می‌کرد، مثل عفو و گذشت و گاهی جلوه‌های الهی در صبر و شکیبایی ظهور می‌کرد که یکی از موضوعاتی است که همواره مورد تأکید دین اسلام است، زیرا حقیقت صبر، همان استقامت و تحمل رنج برای دست‌یافتن به هدف است.

امام‌جمعه موقت حاجی‌آباد گفت: طاغوت‌ستیزی در اولویت کاری انبیا قرار داشته و این اصلی بود که امام صادق(ع) و دیگر امامان معصوم در طول زندگی خویش از آن استفاده می‌کردند و مکتب امام خمینی(ره) هم قیام لله بود، یعنی مبارزه با طاغوت.

وی خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی کشور ما را تحریم می‌کنند چرا که از طاغوت‌ستیزی آن هراس دارند و می‌فهند رهبران ایران اسلامی از نسل ائمه معصومین(ع) هستند.

حجت‌الاسلام خانجانی گفت: رهبر معظم انقلاب دو ماه قبل از فتنه زن، زندگی، آزادی هشدار دادند که قدرت‌های غربی از جمهوری اسلامی ایران عصبانی هستند، چون جمهوری اسلامی هویت مرکزی تمدن غربی را به چالش کشیده و آن را باطل کرده است.

وی اظهار کرد: غربی‌ها حدود ۳۰۰ سال به‌دروغ می‌گویند زن تا از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود نمی‌تواند پیشرفت کند و به مقامات عالی سیاسی و اجتماعی و علمی برسد، ولی زن ایرانی این ادعا را در عمل تکذیب کرده و در همه میدان‌ها با موفقیت و سربلندی و باحجاب اسلامی ظاهر شده و این باطل‌کننده زحمت و تلاش ۳۰۰ساله غرب است.

وی تصریح کردکه از آنجایی که غربی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند، عصبانی‌اند و خودشان را به درودیوار می‌زنند تا بتوانند کاری کنند، آن وقت است که به قضیه حجاب حمله می‌کنند که البته زنان و دختران ما هوشیارند و لذا استقبال آنها از طرح نور را دیدید و این نشان‌دهنده فهم و شعور زن ایرانی است.

حجت‌الاسلام خانجانی ابراز کرد: خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دستاورد نامه‌های رهبر معظم انقلاب در ده سال پیش به جوانان آمریکایی و اروپایی است و این نیابتی خواندن تحصن‌ها در دانشگاه‌ها توسط غربی‌ها اشاره به همین موضوع است که مقام معظم رهبری در آن نامه توصیه کردند که جوانان آمریکایی و اروپایی نسبت به مسائل دنیا بی‌تفاوت نباشند و تحلیل کنند و معقول عمل کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha