جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم

حوزه/ دبیر علمی دهمین دوره جشنواره علامه حلی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار اثر در ۱۰ گروه علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اعلام کرد: از این تعداد حدود ۸۰۰ اثر از مدارس علمیه، ۸۰۰ اثر از مراکز تخصصی، هزار اثر از طلاب آزاد، ۲۰۰ اثر از حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) و ۱۱ اثر از جامعه المصطفی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی در آئین اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم که در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش در تمام مجامع علمی دارای اهمیت است.

دبیر علمی دهمین دوره جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نظامی که در ارکان آن پژوهش صورت نگیرد، متزلزل خواهد شد، مطرح کرد: حوزه‌های علمیه نیز نیازمند پژوهش هستند همان‌طور که در گذشته شاهد این اتفاق بودیم.

وی با بیان اینکه پژوهش باید به گونه‌ای انجام شود که نیازمندی‌ها پاسخ داده شود، عنوان کرد: پژوهش حوزه در کتاب حوزه، مدارج حوزه و جشنواره‌های مختلف ازجمله جشنواره علامه حلی خود را نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار اثر در ۱۰ گروه علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۸۰۰ اثر از مدارس علمیه، ۸۰۰ اثر از مراکز تخصصی، هزار اثر از طلاب آزاد، ۲۰۰ اثر از حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) و ۱۱ اثر از جامعه المصطفی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز پژوهش‌های حوزه در امور مختلف حرف‌های کاربردی بر مبنای مناسک اهل بیت(ع) دارند، تصریح کرد: ارزیابی آثار در مرحله اجمالی، تفصیلی اول، تفصیلی دوم و تفصیلی سوم انجام شده است.

دبیر علمی دهمین دوره جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پس از ارزیایی، آثار به شورای علمی جشنواره راه پیدا می‌کردند، یادآور شد: طبق بررسی‌های انجام شده در شورای علمی جشنواره تعداد ۲۳۵ اثر به عنوان آثار ممتاز معرفی شدند که از این تعداد ۱۷ اثر رتبه اول را کسب کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha