پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ دفاع مقدس میدان حماسه آفرینی و عرصه ظهور و بروز استعدادها و توانمندی­های ملت غیور ایران اسلامی بود و به جهانیان عظمت مقاومت و همت و ایستادگی آنان در برابر ستمگران و زورگویان و متجاوزین را به خوبی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد:

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفاع مقدس میدان حماسه آفرینی و عرصه ظهور و بروز استعدادها و توانمندیهای ملت غیور ایران اسلامی بود و به جهانیان عظمت مقاومت و همت و ایستادگی ملت شریف ایران اسلامی در برابر ستمگران و زورگویان و متجاوزین را به خوبی نشان داد.

اکنون در چهل و دومین سالگرد حماسه آفرینی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی یک ملت در برابر یک جهان زورگو و مستکبر قرار داریم و شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس اسلامی به برکت مقاومت، ایثار، ایستادگی، از خودگذشتگی و ولایت پذیری این ملت بزرگ در اوج اقتدار و قدرت قرار گرفته است و کشورهایی که زمانی عنوان ابرقدرتی را یدک می کشیدند اکنون در برابر نظام مقدس اسلامی ناتوان هستند و توطئه های آنان راه به جایی نبرده است.

اگرچه جنگ تمام نشده است و توطئه های دشمنان نیز همواره ادامه خواهد داشت، اما مقاومت و مبارزه ما علیه استکبار نیز مستحکمتر و مقتدرانه تر از گذشته ادامه داشته است و شاهد دستاوردهای بزرگ برای انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ مقاومت در نقاط مختلف جهان با محوریت جمهوری اسلامی ایران هستیم.

هشت سال دفاع غیورانه و مقاومت الهی مردم ایران در برابر کشورهای مستکبر و مزدوران آنها بدون اینکه حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار بیگانگان قرار بگیرد، به جهانیان ثابت کرد ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی با اتکا به ولایت پذیری خود و تبعیت از ولی فقیه و الگوپذیری از آموزه های عاشورایی، تبدیل به ملتی شده است که شکست ناپذیری را در عمل به منصه ظهور آورده است.

شاهد هستیم که شدیدترین تحریمها، توطئه ها و کودتاها و فتنه‌ها در طول هشت سال دوران دفاع مقدس و سالهای پس از آن علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بسته شده است اما به برکت رهبری الهی رهبر معظم انقلاب و تبعیت و پیروی مردم از ایشان و وجود فرهنگ شهادت طلبی و روحیه انقلابی و پایبندی مردم به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی، موجب شده است تا دشمنان همواره در اجرای نقشه‌های شوم خود شکست خورده و ناکام باشند.

از جمله اقشاری که نقش بسزایی در دفاع مقدس داشته است روحانیت است، که به نسبت تعداد شهدا در میان همه اقشار بیشترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کرده اند، امروز نیز روحانیت در خط مقدم نبرد با استکبار جهانی و مبارزه با تهاجم فکری فرهنگی دشمنان قرار دارد و این مبارزه مهمترین رسالت حوزه های علمیه است که در دفاع مقدس با فعالیت تبلیغی در جبهه‌ها و بذل خون در راه اسلامی و انقلاب اسلامی محقق شد و امروز با تلاش علمی، تبلیغ مستمر و اثرگذار و ارتباط دقیق و عمیق مبلغان و روحانیون با جامعه و مردم در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی محقق میشود.

قطعا ترویج گفتمان مقاومت و تبلیغ مکتب سیدالشهدا(ع) بزرگترین کاری است که یک روحانی و مبلغ حوزه علمیه در راستای رسالت الهی حوزه های علمیه باید انجام بدهد تا فرهنگ استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی نسل به نسل منتقل و تقویت بشود و حقیقتا حوزه علمیه بار سنگینی در این زمینه بردوش دارد و توانسته است به این رسالت مهم خود به خوبی عمل کند.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان فرارسیدن سالگرد هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان ایران اسلامی را تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال برای معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس علو درجات و همچنین برای رزمندگان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس عاقبت بخیری و فرجامی نیک را آرزومند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha