جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله سپری شد و اما برای ما ۸۰۰ سال عزت آورد؛ امروز انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران در قلب ملت‌های مسلمان نفوذ کرده و به عنوان الگوی ملت‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در گیلان که مقابل بوستان ملت رشت برگزار گردید، اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ از عقلانیت، بیداری و ظلم ستیزی برخوردار بودند؛ ایرانیان حتی قبل از آمدن اسلام نیز این سه ویژگی‌ را داشتند، بر همین اساس پیامبر گرامی اسلام فرمودند «اگر دانش در افق‌های دور باشد مردانی از ایران به آن دست می‌یابند».

وی با بیان اینکه ایرانیان در طول تاریخ بشر همواره دین‌دار بوده‌اند، افزود: ایرانیان به لحاظ داشتن عقلانیت، منطق و خرد هیچ وقت در طول تاریخ بشر بی دین نبودند و همیشه دین‌دار بودند؛ همه انبیاء الهی که دارای مکتب و شریعت بودند و خود را برای ملت ایران عرضه کرده بودند و ایرانیان چون از منطق و خرد بهره‌مند بودند، انبیاء الهی را با آغوش باز پذیرفته بودند چون انبیاء الهی در طول تاریخ سخنی بر خلاف منطق و عقل نمی‌گفتند.

امام جمعه رشت گفت: «اسلام» چون دین جامع و مکمل ادیان در طول تاریخ بشریت بوده ایرانیان این دین را به عنوان رهایی بخش انسان از ظلم و ستم و سعادتمندی پذیرفتند. امروز تاریخ بشر را اگر ورق بزنیم می‌بینیم عمده‌ترین دلیل برای پذیرش «اسلام» و «مکتب تشیع» ایرانیان این است که خردورزی، عقلانیت و سعادت، ظلم‌ستیزی را در اسلام ناب نهادینه کردند. بر همین اساس ایرانیان از آغازین روزهای نهضت پیامبر، سلمان را به بارگاه ملکوتی پیامبر فرستادند و اسلام آورد و ایرانیان مفتخر شدند که مسلمان هستند. امروز نام پر آوازه سلمان ایرانی در تاریخ جوامع اسلامی همچون خورشید می‌درخشد و تا به امروز سلمان‌ها در صفحات جغرافیای ایران رخ نمایی کردند.

وی ادامه داد: ایرانیان در طول تاریخ همواره از آمریکا و انگلیس پیر نفرت دارند، زیرا آنها باهم سازش کردند تا بر ملت ایران فشارهایی را تحمیل کنند و نمونه آن رضاشاه قلدر و فرزندش بود؛ ملت ایران با برخورداری از ویژگی‌های دین‌داری، خردورزی، ظلم‌ستیزی نتوانست این دو مفسد را تحمل کند؛ در دوره ۵۵ ساله این پدر و پسر پهلوی ملت ایران تحقیر شد و ملت ایران را در دنیا ملتی سبک معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ملت آزاده ایران با این سابقه درخشان در انتظار روز رهایی بود، امام راحل که از سلاله پاک پیامبر بود قیام کرد و قیام او آغاز یک حرکت برای ملت ایران بود تا دوباره عزت‌های گذشته خود را باز یابد؛ امام ۱۵ سال در تبعید به سر برد تا سرانجام به دست توانا و رهبری ایشان ملت ایران به پیروزی رسید و نهضت عظیم انقلاب اسلامی به وجود آمد و این انقلاب در معادلات دنیا نمی‌گنجید.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ملت ایران، به رهبری امام راحل پیروز شد و شاه خائن را بیرون کرد و این پیروزی زبانزد ملت محروم و طبقات مختلف اقشار محروم در شهرها و روستاها شد؛ هنوز چند ماهی از انقلاب نگذشته بود که صدام جانی با پشتیبانی امریکای جنایتکار و انگلیس کفتار به کشور حمله کرد. بسیاری از شهرها در نوار مرزی را اشغال کردند در حالیکه ملت ایران و نیروهای مسلح ما از داشتن عادی‌ترین ابزارها برای مقابله با دشمنان محروم بودند و قدرتهای جهانی همه صدام را کمک کردند و بنا برود هفت روزه به تهران برسد و اعلام قدرت کنند ملت ایران در سایه عقلانیت و خرد همواره بر ظلم‌ستزی پافشاری کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حمله شوم صدام با حمایت‌هایی که داشت باعث نشد ملت ایران عقب‌نشینی کند؛ هشت سال دفاع جانانه کرد و هزاران شهید را تقدیم انقلاب و اسلام شد، خاطرنشان کرد: طی این هشت سال سازمان ملل متحد هشت بیانیه صادر کرد تا ایران بپذیرد که صدام در خاک ایران بماند و هفت مورد از این قطعنامه‌ها در حالی بود که بسیاری از شهرهای ما در اشغال دشمن بود و گذشت آن روزهایی که شاهان بی عرضه ایرانی بسیاری از شهرهای کشور را تقدیم دشمنان کردند؛ سرانجام با قطعنامه ۵۹۸ بسیاری از مرزهای ایران به کشور بازگشت و قدرت جمهوری اسلامی به تمام جهانیان نشان داده شد و اینجا بود که امام راحل بر اساس معادلات سیاسی آن روز و قوای مسلح و ملت ایران با عزت قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتند. امروز بسیاری از مردان در اطراف ما هستند که زیر سایه قدرت‌های شوم به سر می‌برند اما افتخارشان این است که روزی در جغرافیای ایران زیسته‌اند.

فلاحتی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله سپری شد و اما برای ما ۸۰۰ سال عزت آورد؛ امروز انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران در قلب ملت‌های مسلمان نفوذ کرده و به عنوان الگوی ملت‌هاست. امروز قدرت‌های استکباری وحشت و هراس در دل دارند و از همه ابزارهای لازم برای ضربه به این نظام مقدس استفاده می‌کنند، از سلاح‌های سرد الان به جنگ نرم و رسانه‌ای رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: خدا را شاکریم که در دوره‌ای از تاریخ بشر زندگی می‌کنیم که ملت ایران در سایه زندگی تاریخی و اسلامی، توانسته با رهبری امام راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری به مقابله با همه قدرت‌های استبدادی بپردازد؛ عزت ملت ایران در سایه مقاومت است و سر تعظیم خم نمی‌کند.

وی افزود: قوای مسلح ما فرزندان انقلاب هستند و در دل مردم جای دارند و پیام ما به ملت های جهان این است که شما آزادانه به راه خود ادامه بدهید، ملت ایران راهی را که پیدا کرده است با جانفشانی این راه را ادامه می‌دهد چراکه خداوند متعال وعده داده کسانی که در راه خدا استقامت کنند آنان را یاری می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha