یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: باید بدانیم که این‌ها بچه‌های ما هستند و این آمادگی وجود دارد و از آموزش و پرورش می‌خواهیم تا با شناسایی آنها، با تک تک این افراد صحبت کنیم و نسبت به شبهه‌هایی که موجب اعتراض آنها شده با مهربانی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز نیاز به آن داریم تا با حرکت در مسیر جهاد تبیین، در عرصه دشمن شناسی وارد میدان شویم.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل، یادآور شد: رئیس جمهور در سخنرانی متین و منطقی خود در سازمان ملل، به خوبی در عرصه حقوق بشر به مطالبه‌گری پرداخت.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه بزرگترین ظلم در حق زنان توسط تمدن غربی رقم خورده است، گفت: غربی که به بهانه‌های مختلف بحث حمایت از زنان را مطرح می‌کند، خوب است که به جنایات خود نسبت به جامعه بانوان نیز توجه کند.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجه دولت در سازمان ملل، مبتنی عقلانیت و اقتدار بود، مطرح کرد: برخورد پلیس غرب و آمریکا با زنان هیچگاه رسانه‌ای نمی‌شود و لذا غرب لازم است تا در آنجا نسبت به حقوق زنان، به جامعه بشری پاسخ دهد.

هیچ مکتبی به اندازه اسلام، شأن و منزلت برای زن قائل نیست

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام، شأن و منزلت برای زن قائل نیست، یادآور شد: برخورد کرامت گونه با زن، توصیه دینی ما است.

وی با تأکید بر اینکه در حوادث اخیر در کشور که یک خانم کرد دچار ایست قلبی شد، حادثه تلخی برای همه ملت ایران بود، گفت: امروز لازم است تا همه جوانب این مسئله به صورت دقیق بررسی شود و اگر مشکلی در این بین وجود داشت، برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه نظام اسلامی مبتنی بر عدالت با همه افراد برخورد می‌کند و در اجرای عدالت فرق ندارد که شهروند شما دارای چه نوع پوششی است، مطرح کرد: حادثه تلخی که برای یک هموطن کرد و بانوی جوان رخ داد باعث ناراحتی همه شد و لازم است تا علت این ماجرا هر چه بوده است، به صورت شفاف به مردم گفته شود.

وی با طرح این سوال که چه طور زمانی که همه جوانب مسأله روشن نشده است، عده‌ای متولیان را محکوم می‌کنند، گفت: امروز در حالی برخی نظام و نیروی خدوم انتظامی را متهم می‌کنند که زحمات آنها را در اربعین بسیاری از مردم مشاهده کردند و با وجود آنکه هنوز خستگی آن بر تن پرسنل فراجا باقی مانده است، اما امروز مورد ظلم اغتشاشگران قرار گرفته‌اند.

تضعیف نیروی امنیتی خیانت به کشور است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه با فرض اینکه کسی قصور کرده چرا باید کل مجموعه و نظام را متهم کرد، یادآور شد: آیا شما دارای حجت شرعی هستید؟ تضعیف نیروی امنیتی خیانت به کشور است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند نیرویی که امنیت کشور را تامین می‌کند، تضعیف شود، یادآور شد: افرادی که امروز از این خانوم دفاع می‌کنند، چرا در بعضی از موارد که سند بر قتل فردی وجود دارد و یا چادری از سر یک زن مظلوم کشیده می‌شود، سکوت می‌کنند؟

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه افرادی که با تحریک احساسات جامعه، زمینه ساز این اغتشاشات بوده‌اند نیز مقصر هستند و باید با آنها برخورد شود، به تشریح عوامل این جریانات پرداخت و یادآور شد: توهین به روحانیت و مسئولان قابل گذشت است اما توهین به قرآن و آتش زدن مسجد قابل گذشت و بخشش نیست.

وی تصریح کرد: اینکه در فضای مجازی به دین خدا توهین می‌شود و برخوردی نمی‌شود، طبیعی است امروز به این وضعیت برسیم، حالا یا مسئولان امر بی‌خبر هستند و یا بی‌تفاوت هستند، که مورد دوم بدتر از مورد اول است چرا که باید حدود الهی در این زمینه اجرا شود، نه آنکه نادیده گرفته شود.

نسل مظلوم جوان ما، امروز در فضای مجازی که در دست دشمن است، رها شده است

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه نسل مظلوم جوان ما، امروز در فضای مجازی که در دست دشمن است، رها شده است، گفت: افرادی که در این اغتشاشات حضور دارند، دارای سنی کم تر از ۱۸ سال هستند که در فضای مجازی و در دست رسانه‌های پلید دشمن رها کرده‌ایم و سپس می‌گوییم چرا اعتراض می‌کنید؟ در حالی که متولیان فضای مجازی به این موضوع بی‌توجه هستند.

وی با بیان اینکه نظام فرهنگی جامعه نیز نیازمند بازبینی و بررسی است، گفت: به جای اعتراض به آن جوانی که در خیابان حضور دارد، خوب است که به رفتارها و ط‌رح‌های فرهنگی خودمان فکر کنیم و شرایط جشنواره‌ها و و برنامه‌های صدا و سیما را بررسی کنیم، البته این حرف تایید حضور در خیابان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: زمانی که نظام فرهنگی، مرجعیت اجتماعی را به دست سلبریتی می‌دهد که منطق ندارد و بنا به فرمایش حضرت امیر(ع) همج الرعاع است، نوجوانان نیز به دنبال او حرکت خواهند کرد و لذا شاهد این حوادث خواهیم بود.

متاسفانه گاهی از موارد انسان‌های سست عنصر را در جامعه بزرگ و برجسته می‌کنیم

وی با بیان اینکه گاهی از موارد انسان‌های سست عنصر را در جامعه بزرگ و برجسته می‌کنیم، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان نیز درک صحیحی از فرهنگ و ساختار فرهنگی ندارند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه اگر شبهه‌ای برای جوانان ایجاد شده که باعث شده آنها اعتراض کنند، باید به این شبهه جواب داد، یادآور شد: البته علت‌های دیگری همانند مسائل اقتصادی وجود دارد که به باید به آنها نیز رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه باید بین تعداد اندک آشوب‌گر با مردم و جوانان، تفاوت قائل شد، اظهار داشت: کدام یک از مردم همدان را می‌شناسیم که مسجد را آتش بزند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به اینکه باید مراقب افراد کم سنی که در این بین حضور دارند، باشیم، یادآور شد: هم نیروی انتظامی باید مراقب باشد و هم خانواده‌ها چرا که گاهی از طرف خود آشوب گران این افراد آسیب می‌بینند.

دختران و پسرانی که در خیابان هستند، فرزندان ما هستند / بین آنها و آشوب‌گران تفاوت وجود دارد

وی با تقدیر از اقدامات نیروهای امنیتی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، خاطر نشان کرد: باید بدانیم که این‌ها بچه‌های ما هستند و این آمادگی وجود دارد و از آموزش و پرورش می‌خواهیم تا با شناسایی آنها، با تک تک این افراد صحبت کنیم و نسبت به شبهه‌هایی که موجب اعتراض آنها شده با مهربانی سخن گفت.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر لزوم برخورد با اغتشاشگران، گفت: قوه قضاییه و متولیان باید این افراد را شناسایی کنند و کسانی که در این بین باعث تخریب بیت المال شده‌اند پاسخ گو باشند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید نسبت به هر نوع فسادی برخورد کند، اظهار داشت: فساد، فساد است و تفاوتی در این بین وجود ندارد و ما نسبت به همه مفاسد مطالبه‌گر هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری یک پارچه است، یادآور شد: نقاط اشتراک ما بسیار بیشتر از موضوعاتی است که در آن با اختلاف سلیقه روبرو هستیم و باید بدانیم که امنیت همه ما به هم گره خورده است.

عزاداران در ۲۸ صفر با خود قرآن داشته باشند

وی با بیان اینکه باید در فضایی مسالمت آمیز مشکلات را حل کنیم، عنوان کرد: دشمن بیرونی به دنبال ایجاد آشوب و منافع خود است و این اصل باید برای نسل جوان تبیین شود که اگر روزی دشمن بر این کشور مسلط شود، ایرانی باقی نخواهد ماند و به هیچ‌کس رحم نخواهد کرد، چرا که دشمن به دنبال تجزیه کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به ۲۸ صفر و لزوم برگزاری مراسمات مذهبی در سطح شهر، گفت: در مراسمات مذهبی و دسته‌جات عزاداری که در روز رحلت پیامبر(ص) در همدان برگزار می‌شود خوب است تا عزاداران با خود قرآن، کتاب پیامبر اسلام را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha