شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سطح دانش مدیران و خانواده ها درباره اعتیاد پایین است و خیلی از آسیب ها را نمی شناسند، اگر بخواهیم برنامه ریزی داشته باشیم باید تحلیل وضعیت، شناسایی آسیب ها و نیازسنجی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، محمودرضا هاشم ورزی، مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران، در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی فرزندپروری در دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد ویژه طلاب خواهر مازندران که در چالوس در حال برگزاری است، گفت: گستردگی آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن، به حدی زیاد است که نیازمند تقویت کارگروه ها و برنامه ریزی های این حوزه هستیم و باید بتوانیم در حوزه آسیب های اجتماعی مربیانی تربیت کنیم تا به والدین آموزش دهند تا در مسیر تربیت فرزندان خود موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: بر این باوریم که چگونگی رفتار والدین در شکل گیری شخصیت فرزند بسیار تأثیرگذار است؛ اگر پدر و مادر نقش و وظیفه خود را بدانند و درست اجرا کنند، فرزند قوی و مسئولیت پذیر در برابر آسیب اجتماعی تربیت می کنند و اگر نه، فرزندان به سمت مواد اعتیادآور گرایش پیدا خواهند کرد.

کارشناس روانشناسی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تحلیل وضعیتی از تأثیرات حاکم بر شرایط اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و آسیب شناسی اجتماعی جدیدی برای برنامه ریزی درست تر داشته باشیم.

وی ادامه داد: قطعا همه دستگاه ها، اعم از ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و مدیریت حوزه علمیه خواهران و برادران پای کار هستند و اگر این فعالیت ها نباشد آسیب های بیشتری را شاهد بودیم؛ ضرورت دارد از جدیدترین شیوه های آموزشی، علمی و از تجارب سایر کشورها نیز استفاده کنیم تا بتوانیم در مسیر پیشگیری که مهم ترین بخش مقابله با مصرف مواد مخدر است گام برداریم.

هاشم ورزی نقش رسانه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از موقعیت های خوب که امروز به وجود آمد، استفاده از بستر فضای مجازی است که در دورترین مناطق دسترسی به آن به وجود دارد، متولیان امر باید از این بستر به نحو درست استفاده کنند و با تولید محتواهای پیشگیرانه و آماده سازی کپسول های آموزشی، به تناسب نیازهای روز و شرایط افراد، خوراک آموزشی داشته باشند تا هر فرد نقش خود را به درستی بشناسد.

وی تأکید کرد: سطح دانش مدیران و خانواده ها درباره اعتیاد پایین است و خیلی از آسیب ها را نمی شناسند، اگر بخواهیم برنامه ریزی داشته باشیم باید تحلیل وضعیت، شناسایی آسیب ها و نیازسنجی کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha