شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر ابراهیم عبدی پور

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: بی شک تواصی به حق و تواصی به صبر، لازمه دست یابی جامعه انسانی به صلاح و رستگاری است.

دکتر ابراهیم عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات چندی پیش رهبر فرزانه انقلاب در جمع هیئات دانشجویی ابراز داشت: بر اساس فرمایش نورانی قرآن کریم، از جمله مهم ترین عواملی که باعث نشاط و حیات جامعه انسانی است، یکی توصیه به صبر و دیگر توصیه به حق است که در کلام اخیر رهبر فرزانه انقلاب نیز به طور خاص مورد تأکید قرار گرفت و ایشان تواصی به حق و تواصی به صبر را دستورالعملی اساسی برای همه دوران ها توصیف نمودند.

وی افزود: اگر به عمق معنا و مفهوم آیات سوره مبارکه عصر دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که منظور از قسم به زمان و عصر در این سوره، همین عمر انسان است که بزرگترین سرمایه اوست و بر این اساس پروردگار عالم، ظرفیت های متعدد بسیاری به ما عنایت فرموده که سرجمع آن ها عمر و حیات آدمی است و لذا اعمال و رفتار ما در طول این عمر دنیوی می تواند زمینه ساز سعادت و یا شقاوت ما شود.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: از نظر حق تعالی، آدمیان چنانچه این چهار خصلت را در وجود خود داشته باشند یعنی ایمان داشته و عمل صالح انجام داده و به حق و نیز صبر و استقامت در برابر مشکلات و ناملایمات سفارش و توصیه کنند، به سعادت دنیا و آخرت نائل می شوند و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران خواهند شد.

وی بیان داشت: بر این اساس باید بدانیم که تواصی به حق و صبر و استقامت در نیکی و عمل صالح زمینه ساز صلاح و رستگاری جامعه انسانی است، ضمن آن که لازمه اصلاح ناملایمتی ها نیز توجه به همین نکات کلیدی و مبنایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha