سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آنخل رودریگز، نماینده پارلمان ونزوئلا
آنخل رودریگز، نماینده پارلمان ونزوئلا

حوزه/ یک نماینده پارلمان ونزوئلا گفت: تحریم‌های آمریکا موجب شده که توسعه اقتصادی ونزوئلا مختل شود و این خود نقض آشکار حقوق بشر است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، آنخل رودریگز، نماینده حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: در حال حاضر گفتمان حقوق بشر به عنوان ابزاری برای حمله به کشورهایی استفاده می‌شود که سیاست‌های تحمیلی ایالات متحده را نمی‌پذیرند.

اظهارات این نماینده مجلس ونزوئلا به گزارش سازمان ملل متحد اشاره دارد که در مورد رسیدگی به شکایات علیه دولت ونزوئلا، منتشر شد. در این گزارش دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، به ارتکاب جنایت علیه مردم کشور خود متهم شده است.

این نماینده پارلمان ونزوئلا در ادامه تأکید کرد: سازمان ملل از گفتمان حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کند و استاندارد دوگانه‌ای در برخورد با مسائل مختلف دارد.

رودریگز در این زمینه یادآور شد: ونزوئلا خود قربانی محاصره اقتصادی است و بیش از ۵۰۰ تحریم به‌طور یک‌جانبه توسط ایالات متحده علیه این کشور اعمال شده است و پیامدهای این اقدامات نقض حقوق شهروندان ونزوئلا است.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا موجب شده که توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری در بخش سلامت، آموزش، حمل و نقل و به طور کلی در سیاست‌های عمومی، مختل شود و این خود نقض آشکار حقوق بشر است.

به گفته مقامات دولت ونزوئلا، از سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۰۰ تحریم توسط ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه این کشور اعمال شده که به طور مستقیم بر توسعه اقتصاد و نظام تولید این کشور تأثیر گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha