شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تالش

حوزه/ استاد حوزه علمیه گیلان گفت: طلاب باید بصیرت را به جامعه تزریق کنند که هر مطالبه‌ای راه و روشی دارد تا مردم بازیچه دست دشمنان خبیث و کمک به پیشرفت اهدافشان نباشند و وظیفه طلاب در این گونه موارد روشنگری مسائل برای مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید روح الله میرقیصری دیشب به مناسبت شهادت پیامبر مکرم اسلام(ص) در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: طلاب باید بصیرت را به جامعه تزریق کنند که هر مطالبه‌ای راه و روشی دارد تا مردم بازیچه دست دشمنان خبیث و کمک به پیشرفت اهدافشان نباشند و وظیفه طلاب در این گونه موارد روشنگری مسائل برای مردم است.

وی افزود: یکی از وظایف پیامبران و انبیاء، از طرف خداوند این بود که بصیرت را به جامعه انتقال دهند تا مردم با یافتن حقیقت و استعدادهای خود و آینده نگری به سعادت رسیده و تفاوتی میان انسان و حیوان حاصل گردد و این جز با بصیرتی که توأم با قرآن و روایات است، حاصل نمی‌گردد.

حجت الاسلام میرقیصری ادامه داد: زمانی که پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند، مردم مدینه به استقبال پیامبر(ص) آمدند و این نشان از بصیرت مردم مدینه بود که بر همین اساس پیامبر(ص) پایه و ستون‌های حکومت اسلامی را در همین شهر تاسیس کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بصیرت مردم را نشان می‌دهد، افزود: مردم انقلابی و با بصیرت ایران به این مسئله پی بردند که رژیم ستمگر شاهنشاهی دیگر نمی‌تواند منفعت و پیشرفت کشور را برای ایران رقم بزند و همین باعث شد مردم به رهبری امام خمینی(ره) حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کنند.

وی تصریح کرد: دشمن از سال ۱۳۵۷ تا الان با ترور شخصیت‌های علمی و نظامی، ایجاد فتنه و اغتشاش، تحمیل جنگ و با روش‌های مختلف دیگر می‌خواست این انقلاب اسلامی و مردمی را کنار بزند، اما این امر با هوشیاری و بصیرت مردم همیشه در صحنه و مطیع رهبر معظم انقلاب و کمک خداوند متعال، هیچ وقت به نقطه انتها و مطلوب دشمن نرسیده است و این ملت و انقلاب اسلامی است که هر بار سیلی خودش را به دشمن محکم‌تر می‌کوبد.

انتهای پیام. /

خبرنگار: مهدی روحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha